Vés enrere André Damião ens parla sobre Història de la música per ordenador a Brasil

André Damião ens parla sobre Història de la música per ordenador a Brasil

Dijous 26 de maig, 16:30h. Sala 55.003 (Campus UPF Poblenou)
06.05.2022

Dijous 26 de maig de 2022 acollirem una presentació de André Damião sobre la història de la música per ordinador al Brasil, seguida d'una breu presentació de la seva obra d'internet-art chloroquine popups.

La perspectiva d'aquesta xerrada és contribuir a una discussió sobre la manera de pensar alguns aspectes de la relació entre Música & Tecnologia, que són tributaris de les pràctiques experimentals en la música, considerant el context brasiler. La xerrada té com a objecte d'estudi el Nucli de Computação & Música (NUCOM), creat en 1993. Per a pensar en el desenvolupament d'aquest grup, és necessari reflexionar sobre el curs històric de la recerca nacional sobre la creació musical amb mitjans digitals, que precedeix a la dècada de 1990, i sobre la pròpia definició de la Música Informatitzada en la comunitat internacional. Aquesta trajectòria mostra com el període de la Dictadura Militar (1964-1984), a través de la seva política nacional i de la censura, va tenir un impacte definitiu en la recerca sobre Informàtica i Música al Brasil. La xerrada porta aquesta reflexió sobre l'espai d'experiència de la producció de la música experimental brasilera per a pensar en el seu passat i possibles reverberacions en el seu horitzó d'expectatives en el present.

L'assistència a aquesta jornada és gratuïta i no és necessari realitzar reserva prèvia. Del 23 al 25 de maig, Damião oferirà un taller sobre Música Mòbil. El dijous 26 de maig a les 20h oferirà un concert en el Espai Souvenir (Travessia de Sant Antoni, 27). +info: [email protected]

André Damião treballa transversalment entre els camps de la música i l'art electrònic. Es va graduar en Composició Electroacústica en la Universitat de l'Estat de São Paulo (UNESP), i és doctor en Sonología per la Universitat de São Paulo (USP), on va realitzar una tesi que proposa una reflexió sobre la història de la música per ordinador al Brasil. El seu treball s'ha centrat en la crítica de la tecnologia, l'estètica de la interfície i la mobilitat. Damião ensenya composició i improvisació lliure a l'Escola de Música de l'Estat de São Paulo (EMESP). Ha rebut beques per a desenvolupar la seva recerca, entre elles el Premi Giga-Hertz, del ZKM, i el programa de Residència d'Art Radiofònic, en Halle, organitzat per Ràdio Corax i el Goethe Institut. Algunes de les seves peces s'han presentat en sales de concerts i galeries de 22 països, incloent festivals com MATA a Nova York, Sonorities a Belfast, Noves Frequencias a Rio de Janeiro, Gaudeamus Musikweek a Utrecht, Latitude a Berlín, WhiteNoise a Ciutat de Mèxic, LiveCodeFestival a Karlsruhe, 9th Mitjana Art Biennale WRO en Wroclaw i Piksel Festival en Bergen.

Perfils dels protagonistes:

André Damião