Vés enrere Bérangère Maximin presenta Homo Digitalis, el seu nou projecte en solitari

Bérangère Maximin presenta Homo Digitalis, el seu nou projecte en solitari

Dimecres 25 de maig, 20h. Sala Aranyó (Campus UPF Poblenou)
22.04.2022

En el seu nou projecte en solitari, la compositora francesa de música electrònica Bérangère Maximin continua la seva recerca iniciada mentre treballava en el seu últim àlbum, Land of Waves (Karlrecords, DE, 2020). En aquesta sèrie d'obres en directe, Bérangère utilitza la seva memòria per a transcriure els enregistraments que va realitzar en diversos parcs i propietats abandonades als afores de les ciutats per les quals va passar durant els seus viatges per Europa, petjades parcials de l'activitat humana que reinterpreta i desenvolupa amb un propòsit abstracte i poètic.

"(...) She dissects and pries at their textures and emphasizes them with a wider horizon of electroacoustic sound, creating a new terrain of her own. (...) The three pieces, tracked in this order, are the longest on the album and provide a representative cross-section of Maximin’s electronic mastery. Maximin’s mimicry perfectly disguises natural sounds as synthetic and vice versa. (...) As a listener, it’s best to let these compositions, the natural sounds with their approximates and rough equivalents, submerge you in its thicket."

Ian Forsythe, Dusted magazine (USA)

Des de 2008, Bérangère Maximin treballa en el seu estudi privat i ha desenvolupat el seu propi enfocament de l'art sonor i la música electrònica, component peces denses i envolupants d'impacte immediat. En sis àlbums que han despertat l'interès internacional, ha revelat el seu gust per barrejar sons dispars amb un sentit del detall, jocs efusius i lírics amb el material digital i una escriptura ajustada i plena de matisos. La música de Bérangère Maximin fa reflexionar a l'oïdor sobre l'espai i les textures. L'ambivalència sonora i la seva independència de la font original estan en el centre de la seva obra.

La compositora ha estat editada en Tzadik's Composer Sèries (USA), Sub Rosa's Framework (BE) i Crammed Discs' Made To Measure (BE). En 2017, va respondre a la invitació del productor Craig Leon per a participar en la reactivació del seu segell Atles Realisations (UK) amb una cinquena sèrie electroacústica anomenada Frozen Refrains que va sortir en vinil al juny d'aquest any. El seu últim àlbum, Land of Waves, ha estat publicat en doble vinil pel segell berlinès Karlrecords al juny de 2020. L'àlbum ha obtingut una nominació al Grand Prix Lycéen des Compositeurs 2021.

Aquest concert és possible gràcies al suport de:

i el suport de:

Perfils dels protagonistes: