Vés enrere Huddersfield Electronics: Fluid Corpus Manipulations amb Ted Moore i James Bradbury

Divendres 20 maig, 20h. Sala Aranyó (UPF Poblenou Campus)
22.03.2022

Divendres 20 de maig de 2022, Ted Moore i James Bradbury participaran en un concert en directe en el qual explotaran al màxim el sistema d'àudio 3D instal·lat a la nostra Sala Aranyó. Tant Ted com James són experimentats compositors i programadors, fusionant en les seves pràctiques components de la composició escrita, la improvisació i la codificació en viu. Tots dos treballen en l'equip de recerca i desenvolupament de FluCoMa (Universitat de Huddersfield) i en aquest concert presentaran obres de nova creació, desenvolupades durant la seva residència d'una setmana en Phonos.

El projecte Fluid Corpus Manipulation (FluCoMa) instiga noves formes musicals d'explotar bancs de so i gestos dins del procés de composició digital, aportant avanços en la descomposició de senyals, DSP i aprenentatge automàtic al conjunt d'eines dels compositors informàtics, codificadors creatius i artistes digitals.

Com a part de la seva estada en Phonos, Ted Moore i James Bradbury oferiran un seminari obert sobre la seva recerca actual com a associats del Projecte FLUCOMA en la Universitat de Huddersfield. Dimecres 18 de maig a les 12:30 a la sala 55.003 del Campus UPF de Poblenou. Assistència sense reserva prèvia.

James Bradbury és un programador creatiu i artista de Perth, Austràlia Occidental, que actualment viu en el nord d'Anglaterra. Li agrada programar i sol utilitzar l'ordinador per a trobar i organitzar mostres d'àudio mitjançant l'escolta i l'aprenentatge automàtic. Actualment treballa com a becari de recerca en codificació creativa en el projecte Fluïu Corpus Manipulation. Acaba de publicar el seu àlbum Interferences (enllaç a la dreta).

Ted Moore és compositor, improvisador, artista intermèdia i educador. És doctor en composició musical per la Universitat de Chicago i actualment treballa com a investigador en codificació creativa en la Universitat de Huddersfield, investigant les possibilitats creatives dels algorismes d'aprenentatge automàtic i ciència de dades com a part del projecte FluCoMa. El seu treball se centra en la fusió dels aspectes sonors, visuals, físics i acústics de la interpretació i el so, sovint mitjançant la integració de la tecnologia. El treball de Ted ha estat descrit com "francament insegur" (icareifyoulisten.com), "un assoliment impressionant tant artística com tècnicament" (VitaMN), i "èpic" (Pioneer Press).

El programa de residència ESPORA compta amb el suport de:

Perfils dels protagonistes:

"Interference" de James Bradbury