Vés enrere El Festival MIXTUR es trasllada a Phonos per un dia

El Festival MIXTUR es trasllada a Phonos per un dia

Dijous 7 d'Octubre, diverses hores i espais. Campus UPF Poblenou.
16.09.2021

Un any més, acollim algunes activitats del Festival Mixtur, com el ja "tradicional" concert de música electroacústica en el nostre sistema d'àudio 3D. En aquesta edició, a més, acollim una conferència de Martin Matalón sobre el seu treball, així com la performance "The Island" del duo audiovisual format per Franck Vigroux i Kurt d’Haeseleer.

Reserves per a aquests esdeveniments a la web del MIXTUR

16:00 Conferència de Martin Matalon (Sala 55.003)

Martin Matalon és un compositor i director argentí. Va realitzar els seus estudis al Boston Conservatory of Music i a la Juilliard School of music de Nova York. Entre els seus projectes cal destacar el Music Mobile — fundat pel propi artista— i les seves col·laboracions amb IRCAM i amb diverses orquestres com l’Orquestra National de France. A més, ha rebut diferents premis com el «Gran Premi donis Lycéens». Matalon també ha exercit com a docent: va ser professor visitant en la Universitat McGill i professor regent en la Universitat de Berkeley, entre altres.

18:00 Electroacústica i Videocreació – obres en suport fix (Sala Aranyó)

El concert que el Mixtur dedica a la música electroacústica i la videocreació se suma a l’homenatge que el festival ret a Josep Maria Mestres Quadreny amb l’audició de la seva obra Quina (1979) per a cinta magnètica. El concert oferirà també les estrenes de les noves obres dels compositors Medín Peirón, Francisco Ferro i Julien Peronnet, dues peces breus compostes per participants del Taller de Composició i Experimentació Sonora Mixtur 2021 i l’obra DIPLOID (2021) de Francesco Rizzo, aquesta darrera fruit de la col·laboració entre el Mixtur i el Festival Matera Intermedia d’Itàlia.

Programa

• Resus (2021), Neli Pantsulaia – 3’ (Estudiant del Taller de Composició Mixtur)
  • Centroides (2021), Jordi Espuny – 3’ (Estudiant del Taller de Composició Mixtur)
  • Gèneres (2012), Joan Bagés i Rubí – 6’
  • Quan Orfeu salvà els Argonautes (2021), Medín Peirón – 8’
  • Quina (1980), Josep Maria Mestres Quadreny – 20’
  • Six degrés de liberté (2021), Francisco Ferro – 10’
  • DIPLOID (2021), Francesco Rizzo – 12′

20:00 Franck Vigroux & Kurt d’Haeseleer: "The Island" (Sala Aranyó)

El músic/compositor francès Franck Vigroux és un artista multifacètic les obres del qual van des de la música electrònica electroacústica i experimental fins a la composició moderna, la improvisació, les obres de ràdio, el avant rock i més enllà.

Kurt d’Haeseleer és el director artístic del WERKTANK, fàbrica de nous i antics mitjans d’art. Ha produït diversos vídeos i instal·lacions de vídeo interactives, i treballa regularment com a vídeo-dissenyador de teatre, dansa i òpera i també realitza les seves pròpies actuacions audiovisuals.

‘The Island’ és una experiència sensorial, associativa i electritzant, inspirada en una sèrie d’històries d’illes i valls destinades a ser submergits per la construcció d’una presa hidroelèctrica, causant profunds trastorns humans i geogràfics, qüestionant el reemplaçament d’un món per un altre i la nostra creença cega en el progrés. Un univers fantasmagòric es desplega a través de la música electrònica incisiva i les imatges de vídeo que dobleguen la realitat, la qual cosa resulta en un “viatge mental” a través d’una topografia de llocs mutats.

en col·laboració amb:

i el suport de: