Vés enrere Concert de CrossingLines: "Feedback"

Concert de CrossingLines: "Feedback"

25 de juny de 2021. 19:00 i 20:30. Sala Aranyó (Campus UPF de Poblenou). Entrada lliure amb reserva prèvia.

08.06.2021

Programa

José Mora: Lo ajeno a ello son fósiles inútiles, per a veu, clarinet, saxofòn, percussió i sintetitzador*

Raphaël LanguillatFlagellatio ii (torso) per a piano

Ángel Faraldo: Feedback Study #8, per a sistema de feedback intervingut per 6 performers*

*estrena, obra escrita pel CrossingLines

CrossingLines

María Hinojosa Montenegro, veu

Víctor de la Rosa Lorente, clarinet

Tere Gómez, saxofòn

Lluïsa Espigolé, piano

Ismael Azidane, percussió

Pablo Carrascosa Llopis, electrònica i direcció artística

Aquest concert és gratuït, però és imprescindible acudir amb reserva prèvia:

Amb seu a Barcelona i format per reconeguts músics de música contemporània, l’ensemble CrossingLines s'ha establert com un dels principals exponents de la música de nova creació amb l’encàrrec, la interpretació i la promoció d’obres de tota una nova generació de compositors de l'escena nacional i internacional i amb més de 40 estrenes absolutes realitzades.

El grup col·labora regularment amb el cicle de noves músiques Sampler Sèries de L’Auditori de Barcelona i ha actuat en alguns dels principals festivals de música contemporània (Huddersfield Contemporary Music Festival, Eclat Festival Stuttgart, Sounds of Stockholm, Festival Mixtur, MEMMIX, CNDM Madrid, Mostra Sonora Sueca, Cicle VANG de CentroCentro, entre altres). El grup ha gravat per als segells Neu Records i Col Legno i ha col·laborat amb grups com els Neue Vocalsolisten Stuttgart i el Quartetto Maurice.

La seva particular plantilla instrumental, el plantejament artístic i l'exhaustiva preparació dels programes converteixen l’ensemble en un referent per a una nova generació de creadors. També compromesos amb la divulgació de la nova música, CrossingLines realitza propostes didàctiques al voltant dels seus programes que acosten el seu treball a tot tipus de públic.

L’ensemble ha comptat amb el suport i el reconeixement institucional de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) i va ser el primer grup de música contemporània que va rebre les ajudes de la línia de subvencions per a activitats de les orquestres prioritàries, el suport més important que les institucions catalanes atorguen a una formació musical. A més, ha rebut el suport de l'Institut de la Joventut (INJUVE) i de la prestigiosa Fundació Ernst von Siemens. CrossingLines ha estat grup resident a la Fàbrica de Creació Fabra i Coats i actualment ho és a la Fundació Phonos, a Barcelona.

Els compositors

Nascut a Casablanca (el Marroc), Raphaël Languillat és un compositor i artista multimèdia francès. Fusionant instruments acústics amb sons electrònics, abordant la història de l'art i la reimaginació de narratives, les seves obres utilitzen àmpliament el "fotogràfic" (imatges fixes i en moviment), així com el text i el color com a elements centrals. Forma part de la junta directiva de la Societat de Nova Música de Frankfurt, és cofundador del duo "low contrast" i viu en Offenbach/Main.

Nascut al Baix Segura, en José Mora González descobreix el món de la música ben aviat de la mà de les tradicionals bandes de vents i percussió que s'estenen per tot el País Valencià. Partint d'aquestes arrels, estudia el Grau Professional als conservatoris d'Almoradí i Sabadell, en l'especialitat de flauta travessera. A Barcelona, cursa el Grau Superior en l'especialitat de composició a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC), de la mà de Christophe Havel i José Río Pareja. Posteriorment, es desplaça a Huddersfield, a on estudia un màster d'investigació supervisat per Aaron Cassidy. La seva música s'ha estrenat a sales de tota Europa per part d'ensembles com els Curious Chamber Players o el BCN216 i solistes com Christopher Redgate, Émilie Girard-Charest, Yuval Gotlibovich o Niamh Dell. Ha rebut consell de compositors com Pierluigi Billone, Bryn Harrison, Mauricio Sotelo o Matthew Shlomowitz, i ha assistit a classes amb Rebecca Saunders, Raphäel Cendo, Liza Lim o Clara Maïda. La seva recerca inclou treballs sobre diverses interaccions entre societat, política i música, sobre el temps musical, la repetició i sobre mecanismes d'homenatge o paròdia a la composició.

Actiu com a creador de música experimental, Ángel Faraldo estén el seu treball amb instal·lacions sonores, accions site-specific i disseny de so per a dansa i òpera. El seu treball se centra en l'exploració sistemàtica de processos que maximitzen recursos mínims, desenvolupant una perspectiva crítica i ecològica de la música electrònica en viu, tal com es materialitza en el seu cicle The Feedback Study Series, el seu sintetitzador digital MISS o la seva aproximació a la no-input-mixer. A més, desenvolupa una intensa labor com a intèrpret i realitzador de música electrònica en viu, especialment com a director artístic de la Fundació Phonos. S'ha format en el Conservatori Superior de Música de Madrid i en l'Institut de Sonología (l'Haia), obtenint el seu doctorat en el Music Technology Group de la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona), on exerceix de professor associat.

en col·laboració amb:

amb suport de: