Vés enrere Pablo Sanz: Entangled

Pablo Sanz: Entangled

Dimarts 29 de setembre de 2020, 21:00h. Sala Aranyó (Campus UPF Poblenou)

02.09.2020

"Enredar-se no és simplement estar entrellaçat amb una altra, com en la unió d'entitats separades, sinó tenir una existència independent i autònoma." (Karen Barad)

Entangled (xirminja nahpy benry), és una trobada sensorial de durada amb un hiperobjecte sonor originat a l'Amazònia. El treball és una immersió en els mons no humans de les selves tropicals inundades, explorant la fascinant complexitat de la malla sonora creada per insectes, aus, amfibis, mamífers, rèptils, peixos, espècies vegetals, sòl i aigua a través del cicle de 24 hores.

El projecte es basa en un conjunt d’estratègies d’escolta distribuïda al camp i a l’estudi. Es basa en tres-centes hores d’enregistrament d’aire de forma llarga i sense atenció realitzat durant dos mesos en diverses localitats dels territoris d’Amanã i Mamirauá a la regió central de l’Amazones brasilera durant l’època seca del 2015. Aquest cos de materials sonors ambientals s’explora com a entitat multidimensional temporal-espacial-espectral (és a dir, un hiperobjecte sonor), que es pot recórrer per diferents vies d’escolta.

El projecte és una trajectòria continuada amb diverses manifestacions com a instal·lacions i esdeveniments en temps real de rendiment immersiu. Els treballs es composen mitjançant tècniques de so envoltant ambisonic de gran ordre que proporcionen un detall espacial millorat i permeten una adaptació flexible a diferents sistemes multicanal i configuracions ad-hoc. Aquestes trobades tenen lloc (gairebé) en foscor completa per provocar experiències d’escolta profundes.

Bio

PABLO SANZ és un artista, compositor, gravador i investigador actualment amb seu a Espanya i Irlanda del Nord. El seu cos de treball inclou projectes d’art públics i específics del lloc, instal·lacions immersives multicanal i actuacions en directe a les fosques, exposicions, llançaments i peces per a emissió i audició d’auriculars. La seva pràctica és una investigació oberta sobre l’escolta, el temps, l’espai, la materialitat, la vitalitat no humana i l’alteritat, amb un focus en els límits i els llindars de la percepció i l’atenció.

A través d’un continu d’enfocaments, els seus treballs sonors mediambientals exploren els embolics i la creativitat vibrants de cossos humans, criatures, energies no humanes, materials, espais i tecnologies, fomentant la consciència ecològica sensorial. Escoltar es converteix en un acte polític, destinat a resistir les tendències dominants en les societats contemporànies, conreant formes alternatives de ser i de pensar.

+info: https://pablosanz.info/xnb-entangled/

amb la col·laboració de: