Vés enrere Concert de música accessible amb l’EyeHarp i el Projecte MUSA

Concert de música accessible amb l’EyeHarp i el Projecte MUSA

Dissabte 20 d'Octubre, 12 h. Sala Aranyó (Campus UPF-Poblenou, C/ Tanger 122), entrada gratuïta
20.10.2018

El pròxim 20 d’octubre tindrà lloc a la Sala Aranyó de la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona el concert de cloenda del projecte MUSA: Música accesible per trencar barreres invisibles.

El projecte, de deu mesos de duració i finançat per l’Obra Social La Caixa dins el programa Art For Change, ha tingut com a objectiu dotar d’habilitats musicals un grup de persones amb dificultats motores mitjançant la pràctica de l’instrument digital accesible EyeHarp. Aquest instrument, que permet interpretar peces musicals amb el seguiment de la mirada o el cap, ha fet possible la integració dels seus usuaris en formacions amb instruments tradicionals. El resultat d’aquest període de formació i assajos es podrà veure el proper 20 d’octubre en un concert que integrarà l’EyeHarp amb diferents instruments acústics per interpretar música de diversos estils. La finalitat del projecte és millorar l’autonomia dels participants donant-los la oportunitat de tocar un instrument musical.

El projecte

MUSA és un projecte d'inclusió social que preten de trencar barreres físiques en la pràctica musical gràcies a les noves tecnologies. Aquest projecte, coordinat per la Fundació Phonos en col·laboració amb Music Technology Group (MTG) de la Universitat Pompeu Fabra, compta amb la participació dues entitats que treballen amb persones amb paràlisi cerebral: la Fundació Catalana de Paràlisi Cerebral i la Fundació Llars de l’Amistat Chesire. Per altra banda el projecte compta també amb escoles de música en que professors i alumnes es sumen al projecte per a crear conjunts musicals junt amb l’EyeHarp: EMMCA (Escola Municipal de Música Centre de les Arts de l’Hospitalet) i l’Escola de Municipal Música i Dansa de Sta Perpètua de Mogoda.

L’instrument EyeHarp

L’EyeHarp és un instrument digital desenvolupat pel grup de recerca MTG. Aquest facilita a persones amb discapacitat motora severa interpretar música a través de la mirada. Un dels objectius de l’instrument i del projecte és permetre als usuaris tocar en un grup de música, juntament amb altres músics, degut a que l’EyeHarp és un instrument digital que pot emular qualsevol so d’instrument clàssic o modern.

El concert

El proper 20 d’octubre els participants en el projecte interpretaran diverses peces amb l’EyeHarp que han estat preparant juntament amb d’altres instruments. El concert tindrà lloc a la Sala Aranyó de la Universitat Pompeu Fabra a les 12h del migdia.

Més informació:  https://www.upf.edu/web/musa

Amb el suport de: