Vés enrere Echo Ho, artista resident ESPORA 2022

Echo Ho, artista resident ESPORA 2022

Començará a treballar en una nova ficció sonora del 1 al 9 d'abril

22.03.2022

La recerca artística de Echo Ho investiga i trasllada l'instrument clàssic xinès qin i la seva històrica instrucció gestual al context de l'especulació del disseny de la lutería postdigital (o potser, de la ficció del disseny). Explora com podrien ser els ecosistemes sonors performatius si els basem en el potencial transformador del Qi. Com seria un llenguatge de patrons sostenible si el basem en els cicles de vida de les plantes en l'entorn simbiòtic d'un jardí físic real i els seus jardiners? Podria utilitzar-se la intel·ligència artificial per a ajudar a desenvolupar aquest llenguatge, i quins instruments artificials es derivarien d'aquest embolic?

Amb aquestes preguntes en ment, el treball de Ho pretén desenvolupar un nou llenguatge artístic digital que implementi la tecnologia d'aprenentatge automàtic per a conrear la intel·ligència artística, buscant relacions simbiòtiques en els nostres mons desconnectats enfront de la creació musical. Està treballant en una ficció sonora híbrida titulada 2,5097481 x 10^-5 centuries que es crearà i interpretarà en temps real en una òpera radiofònica de 22 hores al setembre, com a part de la sèrie d'emissions en directe del programa 100 Days of Ràdio Art Zone per a Esch2022 - Capital Europea del Futur.

La creació de la ficció tindrà lloc en línia i al seu jardí de Colònia durant tota la primavera i l'estiu, amb la participació de diversos artistes per a sondejar un possible ecosistema sonor que permeti col·laboracions orgàniques, digitals, d'intel·ligència artificial i simpàtiques en un entorn de jardineria físic i digital: la creació de música que fa la història de la humanitat. Tiro is està creant prototips d'instruments molt personals a partir de plantes que han crescut, mort i descompost en aquest jardí, redefinint la interpretació en relació amb les diversitats biològiques i neurològiques, creant partitures atemporals basades en gestos, incloent agents humans i no humans. Un "cos que creix lentament" serveix com a metàfora per a donar forma als ecosistemes sonors performatius, altament personalitzats i impulsats per la comunitat, cap a una pràctica contemporània d'ecologia sònica i estudis del paisatge sonor.

Durant la seva residència artística en Phonos, Ho donarà el tret de sortida a la creació de la ficció, portant la seva collita d'algunes plantes podrides del jardí i una eina interactiva d'aprenentatge automàtic per a construir i experimentar. Té la intenció de col·laborar amb experts en aprenentatge automàtic associats al Grup de Tecnologia Musical de la UPF per a debatre i crear prototips de models per a aquesta especulació de disseny.

Com a part de la seva estada en Phonos, Echo Ho i Jens Vetter oferiran un seminari obert el Dijous 7 d'abril a les 15:30h (Campus UPF de Poblenou, Sala 55.309, assistència sense reserva prèvia), i un concert el divendres 8 d'abril a les 20h, per al qual és necessari reservar).

Echo Ho és una artista sonora i performer nascuda a Pequín i establerta en Colònia. La seva pràctica artística va més enllà del so, la música i la performance, ja que reuneix constantment diferents formes de mitjans, materials i gèneres en les interseccions de l'art, la filosofia, la cultura i la tecnologia. Les seves obres encarnen formes artístiques de narració que es relacionen amb diferents conceptes culturalment conformats des d'una visió del món, la història dels mitjans de comunicació i la perspectiva sociopolítica. Va partir d'una vella idea: l'art no és una forma de representació, sinó una força potent que dona forma constantment al món en què vivim. La seva visió és trencar els marcs culturals tancats i predeterminats per a buscar una major connexió enmig dels assumptes vius i el medi ambient de la Terra. Les obres de Ho s'han representat o presentat en el Museu d'Art He Xiangning de Shenzhen, el Centre-A de Vancouver, la ISEA 2010 d'Alemanya i el ZKM de Karlsruhe, entre altres. Ha estat becària de la Interdisziplinäre Graduiertenschule für Künste und Wissenschaften der Universität der Künste Berlin, ha impartit classes en la Akademie der Medienkünste de Colònia i actualment és doctoranda en el Tangible Music Lab de Linz (Àustria).

El programa ESPORA és possible gràcies al suport de:

Perfils dels protagonistes:

Echo Ho