Visualització del contingut web

• Òrgans centrals responsables del SGIQ a nivell institucional

La responsabilitat recau en els òrgans estatutàriament previstos en l’àmbit polític per a la presa de decisions, i en les unitats centrals de la Universitat pel que fa als aspectes tècnics.

El rector se situa a la cúspide del sistema de garantia de la qualitat, que implica també els vicerectors/coordinadors generals competents en matèria de qualitat, de docència, de política científica, de postgrau i doctorat, de professorat i d’economia, d’acord amb les seves competències respectives.

Ara bé, l’òrgan central responsable del sistema de garantia de la qualitat de la Universitat és la Comissió de Qualitat.

• Òrgans responsables del SGIQ als centres

Pel que fa als centres, el seu sistema de garantia interna de la qualitat determina quina és la seva estructura de responsabilitat en aquest àmbit, sempre sota la direcció del responsable del Centre/Unitat, amb un membre de l’equip de direcció específicament encarregat de la qualitat.

Igualment els centres han de comptar amb una Comissió responsable de garantir la implantació i efectivitat del sistema de garantia de la qualitat de les titulacions que s’hi imparteixin. La Comissió serà nomenada per la Junta de Centre o Consell de Departament.

La Comissió responsable estarà formada, com a mínim, pels membres següents:

a) el/la director/a de la Unitat/Centre a més del membre de l’equip de direcció encarregat de qualitat,

b) el/la Degà/na,

c) els/les coordinadors/es docents dels graus,

d) els/les coordinadors/es docents dels màsters universitaris,

e) els/les coordinadors/es docents dels programes de doctorats,

f) el/la cap de la Secretaria Administrativa del Centre,

g) dos representants del professorat (especialment amb responsabilitats en pràctiques, treball fi de grau, mobilitat, etc).

h) tres representants dels estudiants (grau, màster i doctorat).

Igualment, la Junta de Centre i el Consell de Departament són també responsables del SGIQ en tant que formalitzaran l’aprovació dels documents i informes de qualitat.

• Responsabilitat a nivell tècnic

En el nivell tècnic, la responsabilitat sobre la gestió del sistema de qualitat recau en l’Oficina Tècnica de Qualitat (OTQ), adscrita a la Unitat de Projectes, Estudis i Qualitat, creada mitjançant resolució del rector de 25 de gener del 2016. D'acord amb aquesta resolució, l'OTQ té com a funcions coordinar les activitats vinculades al seguiment i l'acreditació dels títols oficials i la tramitació que se'n derivi davant els organismes competents, així com el disseny, l'assessorament i la implementació, a nivell institucional, del sistema de garantia intern de qualitat i els processos relacionats amb l'avaluació i la certificació de programes de qualitat.