Vés enrere Titulacions no presencials i semipresencials: trobeu les orientacions específiques sobre com elaborar-les i avaluar-les

Presentació del document “Orientacions per a l’elaboració i avaluació de títols de grau i màster en ensenyaments no presencials i semipresencials”

09.03.2018

La Red Española de Agencias de Calidad Universitaria (REACU) ha presentat el document “Orientacions per a l’elaboració i avaluació de títols de grau i màster en ensenyaments no presencials i semipresencials”, amb l’objectiu de donar resposta a l’augment significatiu de l’oferta de noves titulacions que s’imparteixen en aquestes modalitats.

A més, el document inclou les definicions bàsiques de les modalitats d’impartició dels ensenyaments:

• Presencial: és aquella en la qual la interacció entre professorat i alumnat requereix l’assistència d’ambdós a un lloc determinat i al mateix temps (presència física i síncrona), on el lloc pot ser el mateix o tractar-se de llocs connectats per tecnologies que permetin la interacció.
  • No presencial: és aquella en què la interacció es caracteritza per produir-se de manera flexible, sense requerir la presència síncrona del professorat i l’alumnat, que poden interactuar de manera directa des de diferents llocs i en diferents moments temporals.
  • Semipresencial: és aquella en què la planificació de les activitats formatives previstes al Pla d’Estudis combina la presència física de l’estudiant en el centre d’impartició del títol amb el desenvolupament d’activitats formatives no presencials i asincròniques, de caràcter interactiu, obert i flexible; centrades en l’alumnat, que incorporen les TIC com a suport essencial per al seu desenvolupament.

Enllaç al document: