Atrás L'OCC participa en la 6a edició del Màster de Seguretat Alimentària

L'OCC participa en la 6a edició del Màster de Seguretat Alimentària

El passat dia 19 de setembre va tenir lloc l’acte inaugural de la sisena edició del Màster Oficial de Seguretat Alimentària al campus de l’alimentació de Torribera
26.09.2016

El passat dia 19 de setembre va tenir lloc l’acte inaugural de la sisena edició del Màster Oficial de Seguretat Alimentària al campus de l’alimentació de Torribera. Una edició més, el màster acull alumnes de diferents formacions de base: farmacèutics, biòlegs, biotecnòlegs, veterinaris, nutricionistes, científics i tecnòlegs d’aliments, entre d’altres. Els prop de quaranta alumnes matriculats vénen a més de diferents zones geogràfiques: Catalunya, el País Basc, Aragó, el País Valencià i diversos països de llatinoamèrica.

L’edició d’enguany del màster en Seguretat Alimentària consolida un model de formació transversal en l’àmbit de la seguretat alimentària que es posa de manifest diversos aspectes. En primer lloc, per la responsabilitat docent compartida d’aquest màster entre les tres universitats Públiques de la ciutat de Barcelona. La Universitat de  Barcelona (UB) i més en concret la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació, que actua com a coordinadora i responsable del mòdul d'avaluació del risc en seguretat alimentària;  la Universitat Autònoma de Barcelona participa i es responsabilitza del mòdul de gestió dels risc en seguretat alimentària;  i l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC) de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) s’encarrega del tercer mòdul, sobre comunicació del risc en seguretat alimentària. A més a més, el màster compta amb la col·laboració de l’Agència Catalana de Seguretat Alimentària, adscrita a l’Agència de Salut Pública del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya i la Direcció General d’alimentació, Qualitat i Industries Agroalimentàries del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, que participen tant en l’organització i programació  com en la docència.

L’acte de inauguració va comptar amb intervencions del Dr. Marius Rubiralta, director del Campus de l’Alimentació de la UB, la Sra. Carme Chacón, directora de l’Agencia Catalana de Seguretat Alimentaria, adscrita a l’Agencia de Salut Pública del Departament de Salut; la Sra Gloria Cugat, Subdirectora General de Inspecció i control Agroalimentari

La conferència inaugural, amb el tema “Dret alimentari: qué és i per a que serveix?  va ser impartida pel Dr. Lluis González Vaqué,  i va suposar una excel·lent iniciació a conceptes legals fonamentals i a priori àrids sobre dret alimentari, que en les paraules i les anècdotes del Dr Gonzalez Vaqué van resultar més propers. Tot i que Dr Gonzalez Vaqué  va assenyalar que es donaria per satisfet si després de la conferència els científics oients es trobaven encara més confusos amb el significat de molts conceptes de dret alimentari, després d’escoltar-li, es pot assegurar que no va aconseguir aquest objectiu, perquè va ser una lliçó molt entenedora i va apropar als no juristes.

L’acte de inauguració va finalitzar amb unes paraules de la Directora del Màster sintetitzant l’estructura curricular del màster i presentant als coordinadors de les altres Universitats participants.  La UAB va ser representada per la Dra Manuela Hernández, coordinadora del segon mòdul del màster i per la Dra Reyes Pla, degana de la Facultat de Veterinària.

L’acte va comptar també amb l’assistència del Dr. José Boatella, cap del Departament de Nutrició, Ciències de l'Alimentació i Gastronomia,  de la Dra Rosa Lamuela, Directora de l’INSA – Institut de Recerca en Nutrició i Seguretat Alimentària - de la UB i de diversos professors del màster.