Atrás L’Observatori de la Comunicació Científica posa en marxa el programa OCC – Tub d’Assaig

Aquest mes de febrer l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC) ha iniciat un nou programa d’innovació docent anomenat OCC – Tub d’Assaig, associat a dues beques que permeten als estudiants del Grau en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) la incorporació immediata a l’OCC en funció de col·laboradors.

17.02.2016

Aquest mes de febrer l’Observatori de la Comunicació Científica (OCC) ha iniciat un nou programa d’innovació docent anomenat OCC – Tub d’Assaig, associat a dues beques que permeten als estudiants del Grau en Periodisme de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) la incorporació immediata a l’OCC en funció de col·laboradors.

El programa OCC – Tub d’assaig neix gràcies a la Distinció Jaume Vicens Vives a la Qualitat Docent Universitària, distinció que va rebre el passat 2013 el Catedràtic Emèrit Josep Maria Casasús, que exerceix com a Síndic de Greuges de la Universitat Pompeu Fabra dels del 27 d’abril del 2015. Com a mostra del seu compromís amb la docència i la recerca, i en especial en la que es fa a l’àmbit de la comunicació científica, el Dr. Casasús va decidir emprar la dotació econòmica d’aquesta distinció en la creació i la realització d’un nou programa d’innovació docent que impulsés aquesta doble vessant a l’OCC.

Aquesta iniciativa neix com a espai d’especialització i formació contínua per a estudiants que ja han cursat l’assignatura de Periodisme Especialitzat en Ciència i Salut al Grau en Periodisme. Així, el programa OCC – Tub d’Assaig permetrà que dos estudiants col·laborin amb l’OCC per potenciar els coneixements bàsics cursats fins al moment al Grau, al mateix temps que s’inicien i exploren una relació laboral de pràctiques extracurriculars en diversos àmbits gràcies a al singularitat de l’OCC com a centre de recerca pioner. Des dels seus inicis, l’OCC ha treballat amb la voluntat d’aconseguir l’excel·lència en tots els àmbits relacionats amb la comunicació científica. La voluntat d’ara, doncs, és ampliar aquesta experiència amb estudiants de Grau en Periodisme amb el mateix nivell d’exigència.

Així, podran explorar l’àmbit més professional del periodisme científic cobrint els actes més rellevants de l’actualitat científica; iniciar-se a l’àmbit acadèmic participant en els projectes de recerca que es duen a terme des de l’OCC i treballar al món de la divulgació amb l’anàlisi de continguts sobre ciència als mitjans.  Podem entendre, doncs, el programa OCC – Tub d’assaig que com un procés que continua i intensifica l’assignatura amb un esperit triple de formar, fomentar i impulsar. Formar experts en comunicació científica; fomentar l’interès per la investigació i el món acadèmic; i impulsar trajectòries professionals en qualsevol àmbit de l’àrea, ja siguin perfils professionals, futurs investigadors o divulgadors versàtils.

Les dues estudiants seleccionades pel programa d’enguany han estat Andrea Pérez i Valentina Raffio, actualment a 3r curs del Grau en Periodisme de la UPF, i comptaran amb l’assessorament del Dr. Felipe Alonso, sotsdirector de l’OCC, com a tutor del projecte.