Back El projecte Musicsurfer passa a la fase II d'Uniemprendia 2005

El projecte Musicsurfer passa a la fase II d'Uniemprendia 2005

28.06.2005

La UPF va presentar al programa Uniemprendia 2005 el projecte Musicsurfer, una innovadora tecnologia de cerca musical desenvolupada pel Grup de Tecnologia Musical de l'Institut Universitari de l'Audiovisual, grup de recerca dirigit per Xavier Serra. Dels 25 projectes seleccionats en la fase I, el projecte de la UPF ha quedat en tercera posició i ha passat a la fase II.

L'objectiu d'Uniemprendia 2005 és la creació d'Empreses de Base Tecnològica (EBT) i hi participen diverses universitats espanyoles. El programa, promogut per la xarxa OTRI d'universitats, s'adreça a emprenedors universitaris amb idees, projectes o empreses amb menys de dos anys d'activitat, basades en l'explotació de tecnologies, resultats o capacitats derivades de l'activitat investigadora de la pròpia universitat.

El programa està estructurat en tres fases. En la primera fase, ja efectuada, cada universitat participant, conjuntament amb gestors d'Uniemprendia 2005, van detectar i seleccionar els projectes. En la segona fase que ara comença, els promotors de les iniciatives seleccionades -25 projectes per a tot l'àmbit espanyol- disposaran d'un període de formació i d'una tutoria personalitzada per al desenvolupament del seu pla d'empresa. En una tercera fase posterior, els projectes finalistes buscaran finançament com a projecte empresarial ja consolidat, per la qual cosa els promotors participaran en un fòrum d'inversors que se celebrarà conjuntament amb el Fòrum Neotec organitzat pel Centro para el Desarrollo Tecnológico e Industrial (CTDI).

Les empreses spin-off que sorgeixen de les universitats ajuden a transferir el coneixement i els resultats de la investigació científica al món empresarial i busquen la seva aplicació directa en els processos productius i fins i tot la seva comercialització. A més, la creació d'empreses de base tecnològica contribueix a la generació de llocs de treball d'alta qualificació, especialment idonis per als titulats universitaris.

La tecnologia desenvolupada per l'equip del GTM de la UPF que recentment ha acaparat l'atenció d'empreses nord-americanes, està basada en l'extracció automàtica de descriptors musicals relacionats amb la instrumentació, ritme i harmonia. Conjuntament amb mesures complexes de semblança musical, aquests descriptors permeten navegar per col·leccions amb milions de cançons d'una forma flexible, eficient i personalitzada.

SDG - Sustainable Development Goals: