El MOOC "Finanzas para no financieros" introdueix als participants en els aspectes clau de la temàtica a través de diversos vídeos i amb l'ajuda d'un cas de creació d'una empresa. Es crea l'empresa de zero i es va entenent com es va generant el balanç inicial. Després s'introdueix el compte de resultats. S'expliquen els conceptes bàsics d'anàlisis de la tresoreria (cash-flow, cobraments i pagaments vs. ingressos i despeses, etc.) i de rendibilitat. A mesura que van passant els anys en el cas es van introduint les quatre variables clau per detectar si una empresa és viable o no: Beneficis “suficients”, tresoreria positiva, rendibilitats “adequades” i balanç equilibrat. En els dos últims vídeos s'analitzen els “estats de fluxos d'efectiu” i els “ràtios d'endeutament” d'una empresa.

Equip acadèmic

Xavier Puig i Pla: És professor col·laborador del Departament d'Economia i Empresa de la Universitat Pompeu Fabra i Director Acadèmic de programes online de postgrau de l'Àrea de Banca i Finances de la Barcelona School of Management de la UPF.

Col·laboradors:

Gemma Cid Salvador, Óscar Elvira Benito i José Luis Boned Torres són professors associats del mateix departament de la Universitat i participen als programes online anteriorment citats. Gemma és la Coordinadora Acadèmica i Óscar i José Luis són autors dels materials didàctics així com tutors experts. Xavier i Óscar han participat en la producció de prop de 35 hores de vídeos formatius per a aquests programes online.

Equip Tècnic-Didàctic

Míriam Alcalá, tècnica d'e-learning del departament de Solucions Tecnopedagògiques d'UPF-IDEC.

Eli Font, tècnica d'e-learning del departament de Solucions Tecnopedagògiques d'UPF-IDEC.

Yaiza Hernández, tècnica d'e-learning del departament de Solucions Tecnopedagògiques d'UPF-IDEC.

Plataforma
Dedicació
2h / setmana
tancat
Edició
2

Consulta el material audiovisual del curs Consulta el material audiovisual del curs

Un curs MOOC està dissenyat com un itinerari d'aprenentatge en línia amb diferents elements (vídeos, lectures, quizz...) que col·laboren per tal que s'assoleixin els objectius d'aprenentatge. A continuació tens accés, de manera gratuïta, a aquest material audiovisual. Podràs consultar la resta de material quan el curs estigui en obert. Esperem que en gaudeixis tant com nosaltres ho hem fet dissenyant-lo per a tu.