Vés enrere Presentació de COMJunts

Presentació de COMJunts

10.09.2018

El dijous 6 de setembre passat es va presentar a la Sala Beta del CosmoCaixa l’app-web COMJunts. L’aplicació és el resultat dels estudis realitzats en el marc del projecte JUNTS, els quals han permès construir una app-web que ajuda les famílies a transitar per les principals situacions comunicatives amb els professionals de la salut.

A la mesa inaugural de l'acte hi van participar la Dra. Eulália Hernández (Grup de Recerca PSiNET, Universitat Oberta de Catalunya-UOC), Anna Ripoll (Asociación Catalana de Prader Willi y vocal de la Federación Española de Enfermedades Raras-FEDER) i la Dra. Mercé Lorente (Grup de Recerca IULATERM, IULA, Universitat Pompeu Fabra-UPF).

La presentació de l’app-web COMJunts va ser a càrrec dels investigadors principals del projecte JUNTS, el Dr. Manuel Armayones i la Dra. Rosa Estopá. També hi van participar, amb els seus testimonis, diferents professionals i pacients que han col·laborat al llarg del projecte JUNTS. Es va contar amb les intervencions del Dr. Eduardo Tizzano, Director de l'Àrea de Genètica Clínica - Hospital Vall d'Hebron; la Dra. Ona Domènech, investigadora de IULATERM i professora de la UOC; Lina Carranza, mare de David - Asociació Espanyola del Síndrome de Lowe; Regla Garci, psicóloga del Servei d’Atenció Psicológica de FEDER; i Alicia Garcia Oliva, investigadora de PSiNET. I l'acte el va tancar Jordi Cruz, delegat de FEDER a Catalunya i membre de la Junta Directiva de FEDER a Espanya.

En el desenvolupament de l’app-web COMJunts hi han participat lingüistes, psicòlegs i metges de la Universitat Pompeu Fabra, de la Universitat Oberta de Catalunya i de l’Àrea de Genètica Clínica i Molecular i la Unitat de malalties rares de l’Hospital Vall d’Hebron, a més de comptar amb la col·laboració i assessorament de FEDER  i de famílies que hi estan associades.

L'app-web COMJunts està disponible en català i en castellà i es pot descarregar per a dispositius Android i iOS, i tambe està disponible en versió web.