Vés enrere Sessió inaugural els Dilluns del Professorat: temes transversals d'actualitat 7 de novembre 2022, 18:30h Anton Aubanell i Marcel Costa: “Ensenyar a partir de les emocions”

Els ponents parlaran de la relació de les emocions amb l’ensenyament, i de com aprofitar-les per millorar la didàctica.

03.11.2022

Donada la bona acollida que van tenir l’any passat, Anton Aubanell i Marcel Costa repeteixen amb la sessió “Ensenyar a partir de les emocions”.

Aquesta sessió es realitzarà en format mixt: presencial a l'aula 52.019 del Campus Poblenou i també en format virtual a través de Zoom: https://upf-edu.zoom.us/j/98893781308

Per assistir a la sessió, només cal que entreu a l'enllaç i que us identifiqueu amb el vostre nom i cognoms complets. Us demanem que hi entreu uns 5-10 minuts abans per a poder assegurar-vos que la connexió funciona correctament.

Si necessiteu certificat de participació,us heu d’inscriure a la sessió. El certificat es podrà demanar al juny de 2023, un cop tancat el cicle de sessions. Enviarem un formulari que adreçarem als inscrits.

" En els processos d'ensenyament i d’aprenentatge, les emocions juguen un paper fonamental que cal que els docents tinguem en compte i gestionem. Dins d’una ula, es treballen continguts, es desenvolupen competències... però això es fa sempre immergits en un mar d'emocions: emocions que animen a participar, emocions que bloquegen, emocions que estimulen a aprendre, emocions en la interacció amb altres persones... En la nostra sessió reflexionarem entorn a aquestes emocions que no podem ignorar en les nostres classes i aportarem idees de com gestionar-les en benefici del clima d'aula, la motivació de l'alumnat i l'aprenentatge".

Anton Aubanell, professor de matemàtiques de la Universitat de Barcelona i especialitzat en didàctica de les matemàtiques.

Marcel Costa, catedràtic d’ensenyament secundari, amb més de 30 anys d’experiència docent, i professor a la Universitat Pompeu Fabra. Membre del Grup De Recerca Educativa En Ciències De La Salut (GRECS) de la UPF.