El Cicle de Conferències Investigar en Comunicació Social (ICS) forma part de les activitats del Màster Universitari en Comunicació Social de la Universitat Pompeu Fabra. Les sessions estan dirigides a investigadors i estudiants interessats en la investigació en Comunicació Social, a investigadors de Ciències Socials i Humanitats en general, captivats pels fenòmens comunicatius, i a estudiants d'últim curs de Graus en Comunicació o estudiants de Tercer Cicle.

L'objectiu de les ICS és presentar i debatre entorn les principals tendències i metodologies d'Investigació en Comunicació. Els conferenciants són investigadors i professors vinculats amb el Màster Universitari en Comunicació Social.

Les sessions del ICS consisteixen en una conferència seguida d'una taula rodona i debat. Tenen lloc en horari de tarda i es celebren al Campus de la Comunicació - Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra.

Conferència

Desconectarse para resetearnos. Hartazgo y dietas digitales

El dimarts 9 d'abril del 2019 va tenir lloc la conferència a "Desconectarse para resetearnos. Hartazgo y dietas digitales" a càrrec de Víctor Sampedro, catedràtic de la Universitat Rei Joan Carles, i autor del llibre Dietética digital: para adelgazar al gran hermano.

La taula rodona i debat va comptar amb la participació dels professors i investigadors del Departament de Comunicació Frederic Guerrero-Solé, i Maria José Massanet. Moderat per Ona Anglada, guionista, alumni de Comunicació Audiovisual i estudiant del Màster Universitari en Comunicació Social.

Conferència "Investigar con historias de vida"

Divendres 8 de febrer de 2019

Amb ponències a càrrec dels professors dels MUCS Carles Feixa i Mònica Figueras, així com la participació de Mittzy Arciniega (coordinadora del MUCS) i Ona Anglada, Suzamara Bastos de Araujo, Michael Mora, Sara Plaza i Zhang Xin , Alumnes de l'assignatura Métodos de Investigación Cualitativa del MUCS.

Podeu consultar el programa en aquest enllaç.

Conferència Publicar y difundir con éxito artículos académicos en comunicación y ciencias sociales

23 de febrer de 2018

La investigación desde la perspectiva de género

25 de maig de 2017

A càrrec de la Dra. Pilar Medina. Doctora en Psicologia, professora de 'Intercultural Communication', 'Comunicació Publicitària' i 'Psicosociologia del Consum' a la Facultat de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i tutora del Màster Universitari en Comunicació Social (MUCS) de la Universitat Pompeu Fabra, especialitzada en "identitats de gènere i comunicació intercultural". a la sessió van participar com a panelistes la Dra. Mercè Oliva i la Dra. Mª José Massanet. Va moderar el Dr. Óliver Pérez.

La història, valor de present i de futur

El dijous 27 d’abril de 2017 es va celebrar la quarta sessió del Cicle de Conferències Investigar en Comunicación Social, amb una conferència titulada “La historia, valor de presente y de futuro” a càrrec del Dr. Jaume Guillamet, Doctor en Història Contemporània per la UB i Catedràtic del Departament de Comunicació de la UPF. L’objectiu de la sessió era estimular els joves investigadors a comprendre el valor de la història de la comunicació.

La Taula Rodona i Debat a càrrec del Dr. Jordi Xifra, la Dra. Cristina Perales-García i el Dr. Francesc Salgado, investigadors i professors del Màster Universitari en Investigació en Història de la Comunicació (MUIHC).

Investigar las Narrativas Transmedia

El 9 de febrer de 2017 es va celebrar la primera sessió corresponent d'aquest any titulada Investigar las Narrativas Transmedia. A càrrec del Dr. Carlos Scolari, expert en mitjans digitals, interfícies, ecologia de la comunicació, investigador principal d'el projecte europeu H2020 Transmedia Literacy i professor del Màster Universitari en Comunicació Social de la Universitat Pompeu Fabra.

Seguidament, va tenir lloc una Taula Rodona i Debat a càrrec del Dr. Manel Jiménez membre del Col·lectiu d'Investigació Estètica dels Mitjans Audiovisuals (CINEMA) i director de Centre per a la Innovació en Aprenentatge i Coneixement (CLIK) i el Dr. Oliver Pérez, membre de la Unitat d'Investigació en Comunicació Audiovisual (UNICA) i investigador del projecte Héroes de la crisis. Narrativa y discurso social en la cultura popular contemporánea, amb la moderadora Dra. Mercè Oliva, que forma part del Grup de Recerca UNICA.

Métodos creativos de investigación en comunicación social

El dimarts 24 de maig de 2016 es va celebrar la segona sessió del Cicle de Conferències Investigar en Comunicació Social a càrrec del Dr. Frederic Guerrero-Solé, professor del Màster Universitari en Comunicació Social de la Universitat Pompeu Fabra, especialitzat en comunicació pública i llicenciat en Física Teòrica i Filologia Eslava.

La Taula Rodona i Debat va anar a càrrec de les Doctores Mercè Oliva i Lorena Gómez, ambdues investigadores i professores del Màster en Comunicació Social, amb el moderador Dr. Manel Jiménez.

Investigar en cibermedios

El dijous 25 de febrer de 2016 es va celebrar la primera sessió del Cicle de Conferències Investigar en Comunicació Social a càrrec del Dr. Javier Díaz-Noci, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra en el Departament de Comunicació, llicenciat en Història i Periodisme i especialitzat en Ciències de la Informació.

La Taula Rodona i Debat va anar a càrrec de la Dra. Pilar Medina i el Dr. Carlos Scolari, ambdós investigadors i professors del Màster en Comunicació Social, amb el moderador Dr. Manel Jiménez.