Vés enrere [24/11/2022] La internacionalització de la universitat i les aules multilingües i multiculturals

Implicacions lingüístiques, identitàries, actitudinals i educatives del projecte TRANSLINGUAM-UNI

02.11.2022

En la darrera dècada les aules universitàries han rebut un nombre creixent d’estudiants d’orígens culturals i lingüístics diversos. Així, s’han transformat en espais multilingües i multiculturals on sovint la docència s’imparteix en una llengua estrangera. A l’hora d’impulsar estratègies d’internacionalització, les universitats apel·len als beneficis d’aquesta transformació. Tanmateix, cal conèixer quines conseqüències comporta aquesta transformació des d’un punt de vista lingüístic, identitari, actitudinal i educatiu.

En aquesta sessió, dirigida no només a investigadors sinó, sobretot, a responsables acadèmics i a professorat universitari, presentarem resultats del projecte de recerca TRANSLINGUAM-UNI (Ref. AEI/FEDER PGC2018-098815-B-I00, PI: Mireia Trenchs) Competència transcultural en aules universitàries amb plena docència en anglès: Llengües, actituds, sensibilitat intercultural i identitat. Debatrem les conseqüències de l’esmentada transformació i n’extraurem conclusions que serveixin per prendre decisions informades respecte de la internacionalització de la universitat del segle XXI.

•  24 de novembre del 2022, de 11:00-13:00 h (sessió en català)
  •  Sala Nau 51.100, Campus del Poblenou, o participació en línia

Programa:

• 11.00 h: Presentació a càrrec del vicerector de Transformació Educativa, Cultura i Comunicació, Manel Jiménez, i de la comissionada per a la Recerca en Innovació Educativa, Davinia Hernández-Leo.
  • 11.15-12.15 h: Resultats i lliçons del projecte TRANSLINGUAM-UNI, a càrrec de:
    • Mireia Trenchs Parera (Departament d’Humanitats; IP del projecte TRANSLINGUAM-UNI i del grup GREILI; grup ALLENCAM)
    • Carmen Pérez Vidal (Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge; IP dels projectes SALA i COLE; grup  ALLENCAM)
    • Andreana Pastena (Departament d’Humanitats, GREILI)
    • Socorro Ibáñez (Departament d’Humanitats, GREILI)
  • 12.15-12.50 h: Debat obert sobre els resultats del projecte, a càrrec de Josep Maria Castellà Lidon, degà de la Facultat d’Humanitats
  • 12.50-13.00 h: Cloenda, a càrrec de Davinia Hernández-Leo, comissionada per a la Recerca en Innovació Educativa