Vés enrere Al voltant de 25 docents participen en la Recerca EDvolució sobre les tasques de preparació per l’aprenentatge futur, coordinada pel Laboratori d’Aprenentatge de la UPF

10.06.2022

El marc educatiu comú EDvolució pretén millorar l’aprenentatge dels nostres estudiants, generant aprenentatges més profunds, més duradors, eficaços i compromesos socialment.

La recerca educativa està oferint cada vegada més proves sobre la rellevància de les tasques de preparació per a l’aprenentatge futur per aconseguir millors aprenentatges. Aquestes tasques d’aprenentatge futur són les que preparen a l’estudiant per a nous aprenentatges i es fan abans de la instrucció directa pel professorat. Normalment, impliquen l’activació de coneixements previs, l’exploració de noves idees, l’aparició d’una confusió o un fracàs productiu que fomentarà un aprenentatge efectiu en futures tasques aclaridores i de consolidació. Són exemples de tasques de preparació per a l’aprenentatge futur les tasques sobre lectures i vídeos previs a les sessions de classe (en format d’aula inversa – flipped classroom), o la identificació de problemes, la revisió d’exemples, o la generació d'explicacions pròpies sobre determinats conceptes abans de treballar-los a l’aula.

La recerca institucional EDvolució també vol contribuir a la generació de més coneixement en aquesta línia perquè es pugui transferir a la millora global de la docència a la UPF. Al voltant de 25 docents participan en la Recerca EDvolució sobre les tasques de preparació per l’aprenentatge futur, coordinada pel Laboratori d’Aprenentatge de la UPF. Aquests docents estan treballant en el disseny d’activitats d’aprenentatge futur i avaluant el seu impacte en la millora dels aprenentatges de l’estudiantat.

La implementació d’EDvolució als plans d’aprenentatge de les assignatures destaca aquest paper rellevant de les tasques de preparació per l’aprenentatge futur.

04. Educació de qualitat