Vés enrere Conferència: “Youth on the move: Social inclusion through informal and non-formal learning”

Data: 9 April 2019-11 April 2019

University of Thessaly, Volos, Greece.

03.04.2019

UPF com a partner del projecte SLYMS “Sociocultural Learning of Youth in Mobile Societies”, participa amb dues ponències al congrés, mateixes que estan a càrrec de Mittzy Arciniega: Transgang, Chief and AJOVE, i SLYMS Ethnographic Findings- Vulnerable Youth’s Values & Attitudes.

El focus de la conferència és la inclusió social de joves mòbils desfavorits a través de l'educació informal i no formal. L'educació eficaç de les poblacions joves desplaçades, desfavorides i marginades s'hauria de basar en models d'aprenentatge informals i no formals que s’afegeixen a l’educació formal i recolzen en els valors d’acceptació i comprensió mútues, de sensibilitat intercultural, de solidaritat, de cooperació i de dret a diversitat cultural i lingüística. Explorant les diferències, així com les similituds entre països i localitats, i com els joves experimenten i tracten la seva pròpia situació, cultura, treball i educació es troben en el centre d'aquesta conferència.

La conferència està organitzada dins de SLYMS (Sociocultural Learning of Youth in Mobile Societies, http://slyms.uth.gr/) finançat pel programa Erasmus + de la Unió Europea.

El lloc és el laboratori de sociologia de l'educació (http://socedu.ece.uth.gr/index.php/en/), que es troba al campus principal de la Universitat de Tesalia (UTh) a Volos. En l'organització de la conferència també hi participen la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona, ​​Espanya) i, més concretament, el Centre d'Estudis Joves, Societat i Comunicació i la Xarxa d'Estudis sobre la Joventut i la Societat. A més, ARSIS, una ONG grega, que treballa amb el suport i el servei de joves procedents de contextos socials vulnerables, i Conversas Associação Internacional (CAI, ONG), que inclou joves, educació no formal i educació d'adults i, finalment, Ajuntament de Tessalònica a través de la secció d'Educació i Esport.