Vés enrere Rosa Estopà i Laia Vidal Sabanés, membres del grup IULATERM de la UPF, reben dos ajuts de la FCRI

07.12.2021

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) ha atorgat un ajut per al foment de la cultura científica a Catalunya a Rosa Estopà, qui ha presentat la proposta ​​Imaginaris de la pandèmia: la construcció d'un discurs científic en la població infantil a través de la conceptualització dels mots en la modalitat de talent consolidat. La Fundació també ha atorgat un ajut a Laia Vidal-Sabanés, en la categoria de talent jove, per la proposta Tractaments del càncer de mama: infografia terminològica per a pacients.

Rosa Estopà és professora titular del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la Universitat Pompeu Fabra i coordinadora del Màster Online en Terminologia (IULA). Laia Vidal-Sabanés, actualment, és professora associada a la Universitat de Barcelona i professora col·laboradora a la Universitat Oberta de Catalunya. Va defensar la seva tesi doctoral, La terminologia en els textos mèdics per a pacients: el cas d'una comunitat virtual de dones amb càncer de mama, sota la direcció de Rosa Estopà i Cristian Ochoa, el passat mes de juny a la UPF. Aquest ajut li permetrà implementar el prototip elaborat a la tesi. Les dues són membres del grup de recerca IULATERM (Lèxic i Tecnologia) de l’Institut de Lingüística Aplicada (IULA).