Vés enrere App COMJUNTS

App COMJUNTS

22.02.2018

La app COMJUNTS estarà disponible properament.

Presentació de l'app

Els resultats obtinguts en tots els estudis realitzats en el marc del projecte RECERCAIXA-JUNTS han permès construir una app, COMJUNTS, que ajuda les famílies a transitar per les principals situacions comunicatives amb els professionals de la salut.

El fil conductor de l’app són 7 reptes que conviden a les famílies a situar-se dins de diverses situacions comunicatives i afrontar els reptes de cadascuna. Per exemple, algunes d’aquestes situacions són: el dia que ens comuniquen que tenim un nen o una nena que té una malaltia rara, quan tenim una visita mèdica, quan ens donen un informe mèdic o quan hem de fer una prova mèdica al nostre fill o filla. Cada repte està constituït per un vídeo amb testimonis directes de famílies afectades i de professionals de la salut, un hipertext adequat a les necessitats cognitives de les famílies, un diccionari bàsic adreçat al pacient i informació complementària de consells, recursos i enllaços.

En l’app COMJUNTOS hi han participat lingüistes, psicòlegs i metges de la Universitat Pompeu Fabra, de la Universitat Oberta de Catalunya i de l’Àrea de Genètica Clínica i Molecular i la Unitat de malalties rares de l’Hospital Vall d’Hebron, a més de comptar amb la col·laboració i assessorament de FEDER (Federación Española de Enfermedades Raras) i de famílies que hi estan associades.