Vés enrere Desprès d'una estada doctoral a IULATERM es publica un estudi lexicomètric dels estatuts d’autonomia de Catalunya

12.03.2019

Gràcies al finançament de l’Institut d’Estudis de l’Autogovern (IEA), el Dr. Albert Morales Moreno va poder dur a terme una estada postdoctoral amb la Dra. Mercè Lorente (IP del grup IULATERM i del IULA-CER) per ampliar un estudi previ i comparar, des d’un punt de vista lingüístic, els Estatuts d’autonomia de Catalunya de 1932, 1979 i 2006.

1 de març de 2019, l’IEA va publicar a la seva web el llibre titulat “Estudi lexicomètric contrastiu dels estatuts d’autonomia de Catalunya de 1932, 1979 i 2006”, amb pròleg de la Dra. M. Teresa Cabré. El nucli d'aquest treball, basat en una exploració lexicomètrica, descriu el corpus a partir d’índexs estadístics que han permès caracteritzar la riquesa lèxica, la distància intertextual i altres característiques estadístiques de cada text estatutari. A través de múltiples trets lingüístics (sobretot de l’estudi del vocabulari i sintagmes específics de cada Estatut), aquest llibre demostra com s’ha modernitzat i ha evolucionat el discurs estatutari en llengua catalana.

El llibre es pot descarregar gratuïtament fent clic aquí.

Dades relacionades amb la beca rebuda pel Dr. Morales Moreno:

Organisme: Institut d’Estudis de l’Autogovern (IEA)

Títol del projecte: “Estudi lexicomètric contrastiu dels Estatuts d’Autonomia de Catalunya (1932, 1979 i 2006)”

Programa: Beques de recerca

Data de resolució: 14 de juny de 2016

Investigador principal: Albert Morales Moreno

Centre de destí: Institut de Lingüística Aplicada-CER de la Universitat Pomepu Fabra

Grup d'acollida: IULATERM, IP: Mercè Lorente

Període de la beca i de l'estada: 15 de gener a 15 de juliol de 2017.