Vés enrere VI Lliçons Alois M. Haas

VI Lliçons Alois M. Haas

Os invitamos a una nueva edición de las Lecciones M. Haas que tendrán lugar los proximos 4 y 5 de Junio. Con el titulo Entre el cielo y la tierra, las jornadas serán un espacio de conferencias y debates en torno a la figura del Ángel en la teología, la filosofía política, la literatura y las artes.

14.05.2015

VI Lliçons Alois M. Haas

el cielo sobre Berlín

Entre el cel i la terra

La figura de l'àngel en la teologia, la filosofia política, la literatura i les arts

Barcelona, 4 i 5 de juny de 2015

Universitat Pompeu Fabra

Els àngels han estat, en les religions més antigues, els mitjancers entre els déus i els homes. Al llarg de l'edat mitjana i del Renaixement els trobem arreu: en la poesia de Dante, en el pensament de Ramon Llull i en la pintura de Giotto. En la modernitat segueixen estant entre nosaltres: la seva llum ambigua va atraure el poeta Rainer Maria Rilke, el filòsof Walter Benjamin i el pintor Paul Klee. Així mateix, aquesta figura, amable i inquietant, ha estat present en els debats antics i moderns sobre l'ordre polític. En el context de les diferents manifestacions de la recerca i la cultura humanística, aquestes noves Lliçons de la Bibliotheca Mystica et Philosophica Alois M. Haas s'obren al debat de les idees, la música i la poesia.

Dijous, 4 de juny

Presentació de les VI Lliçons Alois M. Haas

a càrrec d'Amador Vega, president de l'Associació d'Amics de la Bibliotheca Mystica et

Philosophica Alois M. Haas (Universitat Pompeu Fabra).

Lliçó inaugural

Engel: überall und nirgendwo? ("Àngels: arreu i enlloc?"), a càrrec d'Alois M. Haas (Universitat de Zuric).

12.00h Aperitiu

Workshop

Catching Angels in the Net: Iconographic Resources in the digital Era, a càrrec de Pablo García Acosta (Universitat Autònoma de Barcelona).

17.15h Pausa

Conferència

'Se um anjo se sentar à tua mesa': Presenças angélicas na arte contemporânea, ("'Si un àngel s'assegués a la teva taula': presències angèliques en l'art contemporani"), a càrrec de Paulo Pires do Vale (Universitat Catòlica Portuguesa).

18.30h Pausa

Conferència

Angelología: gnosis y creación artística, a càrrec de Raimon Arola (Universitat de Barcelona).

Divendres, 5 de juny

Conferència

La síntesis de la angelología islámica en el pensamiento del místico persa Sohrawardi, a càrrec d'Alfred Kavanagh, (Universidad de Comillas, Madrid.)

Pausa cafè

Conferència

' El llibre dels àngels' d'Erik Peterson: context místico-polític, a càrrec de Lluís Duch (Monestir de Montserrat i Universitat Autònoma de  Barcelona).

Workshop

Ángeles fallidos, a càrrec de Felipe Cussen (Universidad de Santiago de Chile) i Marcela Labraña (Universidad Finis Terrae, Santiago de Chile).

Presentació del llibre del professor Alois M. Haas

Mystisches Denkbilder (2014), a càrrec de Victoria Cirlot, Lluís Duch i Amador Vega.

Taula rodona

La 'Música callada' de Frederic Mompou, a càrrec de Clara Janés i Jorge de Persia. Modera: Josep Barcons.

Concert

Música callada de Frederic Mompou, a càrrec de Sira Hernández (piano), amb lectura poètica de Clara Janés sobre poesies de San Juan de la Cruz.

Organitzen:

Associació d'Amics de la Bibliotheca Mystica et Philosophica Alois M. Haas i Institut Universitari de Cultura.

Comitè científic: Raquel Bouso, Anna Serra, Amador Vega.

Col·laboren:

Institut Universitari de Cultura, Departament d'Humanitats, Consell Social de la UPF, Consolat General de Suïssa a Barcelona.

Localització:

Universitat Pompeu Fabra

Campus de la Ciutadella. Auditori Mercè Rodoreda.

Ramon Trias Fargas 25-27

Els assistents que ho sol·licitin podran obtenir un certificat d'assistència.