Vés enrere Seminari: The Articulatedness of Silence in Zen

Seminari: The Articulatedness of Silence in Zen

5 de junio del 2014. Ralf Müller (Universidad de Zúrich y Universidad de Kioto) impartirá este seminario sobre la concepción del lenguaje en el budismo zen dentro del programa de actividades del proyecto del MINECO "Textos y temas fundamentales del pensamiento japonés: materiales para una filosofía intercultural" (seminario oficial del Año Japón en España)
04.06.2014

LOGO_ADEJ_H Activitat oficial de la celebració dels 400 Anys de Relacions entre Japó i Espanya (l'Any de Japó a Espanya)

L'INSTITUT UNIVERSITARI DE CULTURA us convida al SEMINARI:

2014-06-03Foto

THE ARTICULATEDNESS OF SILENCE IN ZEN

El seminari tractarà sobre la concepció del llenguatge en el buddhisme zen d'acord amb la interpretació que en fa el filòsof japonès de l'Escola de Kioto, Ueda Shizuteru, així com de les reflexions sobre el llenguatge de Humboldt, Cassirer i Merleau-Ponty. Es treballarà sobre el problema de la relació entre la parla i el silenci a partir d'un text de Ueda i un text de l'escriptor alemany Heinrich von Kleist.

A càrrec de:

Ralf Müller*

Universitat de Zuric - Universitat de Kioto

*Ralf Müller és Alexander-von-Humboldt-PostDoc Research Fellow a la Universitat de Kioto i investigador associat del  University Research Priority Program (URPP) "Asia and Europe" de la Universitat de Zuric. És autor de  Dōgens Sprachdenken. Historische und symboltheoretische Perspektiven. Reihe Welten der Philosophie, Alber‐Verlag, Freiburg i.B. (2013).

Dijous 5 de juny del 2014

15.00 hores

Auditori de Mercè Rodoreda

(edifici Mercè Rodoreda)