Vés enrere Seminari: del parasitismo Queer, al "Fracaso" como disidencia en el capitalismo

Seminari: del parasitismo Queer, al "Fracaso" como disidencia en el capitalismo

14 de marzo de 2014. La feminista e investigadora (University of New Haven) Katryn Williams Evinson impartirá este seminario con el propósito de hablar sobre las relaciones entre el fracaso y los mecanismos homogéneos de poder.
26.02.2014

2014-03-14CemsEl Centre d'Estudis sobre Moviments Socials de l'Institut Universitari de Cultura us convida a:

SEMINARI

Del parasitismo Queer, al 'Fracaso' como disidencia en el capitalismo

Amb el propòsit d'interrogar sobre les relacions entre el fracàs i els mecanismes hegemònics de poder, començarem el seminari amb la pregunta: pot el fracàs fracassar? Ens aproximarem al fracàs com a possible categoria per pensar l'agència i, amb ella ,una possible subversió de la lògica de l'èxit, la demanda tant de la productivitat com de les maneres de reconeixement social -pròpies del capitalisme - podrien ser desafiades.

Proposem considerar el fracàs com un "fora constituent" de l'èxit i, com a tal, capaç de desestabilitzar el subjecte obrint-lo a altres possibilitats sense abstreure de la materialitat dels fets situats. En aquest sentit, el fracàs conté una "estructura desobedient " , segons la qual si el seu mandat és complert - fracassar - hauria de ser considerat un èxit , mentre que si per contra, el fracàs no fracassa - i, per tant, contradiu la seva mandat prescriptiu -, tampoc es pot afirmar que estiguem davant el fracàs mateix. Examinarem aquesta estructura aporètica a la llum de les eines proporcionades pel feminisme i pel post-estructuralisme.

A càrrec de:

Katryn Williams Evinson

Feminista i investigadora de la University of New Haven

Coordinen:

Antonio Gómez Villar y Sonia Arribas

Departament d'Humanitats de la Universitat Pompeu Fabra

14 de març del 2014 · 18.00h

Aula 20.287

Edifici JAUME I

Campus de la Ciutadella

UNIVERSITAT POMPEU FABRA

Ramon Trias Fargas, 25 . 08005 Barcelona