Vés enrere Seminari: Comunicació i revolució: el moviment #YoSoy132 de Mèxic

Seminari: Comunicació i revolució: el moviment #YoSoy132 de Mèxic

26 de febrero del 2014 · Ruben Carrillo y Marc Esteve, del IN3·UOC, impartirán este seminario sobre el movimiento #YoSoy132 de México.
14.02.2014

2014-02-24Darnier

El CENTRE D'ESTUDIS SOBRE MOVIMENTS SOCIALS de l'INSTITUT UNIVERSITARI DE CULTURA us convida al seminari:

COMUNICACIÓ I REVOLUCIÓ: EL MOVIMENT #YOSOY132 DE MÈXIC

# YoSoy132 es va convertir en el fet més comentat de la recta final de les eleccions mexicanes al juliol de 2012. La victòria d'Enrique Peña Nieto en les eleccions comportar la tornada al poder, després d'un interval de 12 anys, del PRI. Durant tota la campanya les enquestes van pronosticar que Peña tenia un important avantatge respecte als altres adversaris.

L'aparició de # YoSoy132 va canviar aquest panorama. El moviment va proclamar la seva oposició a Penya i va tenir un impacte important tant en el procés electoral i en els seus resultats com en les dinàmiques i polítiques de la difusió de la informació i dels Media.

El treball que es presenta en aquest seminari exposa que el fenomen # YoSoy132 no pot explicar-se usant la definició tradicional dels moviments socials, i analitza el moviment a través de gairebé un milllón de Tweets.

A càrrec de:

Rubén Carrillo Martín

Marc Esteve del Valle

IN3·Universitat Oberta de Catalunya

Presenta:

Julia Nuño de la Rosa

CEMS·Universitat Pompeu Fabra

26 de febrer del 2014

17.00h

Aula 13.003

Edifici RAMÓN TURRÓ

Campus de la Ciutadella