Vés enrere Quatre màsters impartits per la UPF reben el certificat d'acreditació d'AQU Catalunya

Los másteres en Estudios Comparativos de Literatura, Arte y Pensamento; en Estudios Xinos; en Formación del Profesorado y en Gestión de la Inmigración se encuentran entre las 65 primeras titulaciones universitarias oficiales catalanas que han superado el proceso de evaluación de la gència catalana.
22.05.2015

D'esquerra a dreta: Josep Anton Ferré, Josep Joan Moreso i Lluís JofreQuatre màsters oficials impartits per la Universitat Pompeu Fabra van rebre ahir, 21 de maig, el certificat d'acreditació d' AQU Catalunya, en el marc del procés d'avaluació que aquesta institució va començar el 2014 per a la verificació, el seguiment, la modificació i l'acreditació de les titulacions universitàries oficials catalanes.

El lliurament de certificats d'acreditació a les primeres 65 titulacions (graus i màsters) d'universitats publiques i privades de Catalunya que han superat aquest procés d'avaluació durant el curs 2014-2015 va tenir lloc ahir, 21 de maig, a la tarda, en el decurs d'un acte celebrat a l'auditori de La Pedrera.

L'acte, que va tenir com a objectiu presentar els estàndards europeus de qualitat 2015 i retre comptes a la societat catalana sobre la qualitat de les titulacions universitàries del país, va estar presidit per Josep Joan Moreso, president d'AQU Catalunya i exrector de la UPF; Josep Anton Ferré, rector de la Universitat Rovira i Virgili, en representació de les universitats catalanes; Lluís Jofre, director general d'Universitats, en representació del Govern català, i Martí Casadesús, director d'AQU Catalunya.

Els quatre primers màsters de la UPF acreditats

Martí Casadesús durant la seva intervencióEls quatre màsters universitaris de la UPF reconeguts, amb un segell que tindrà una validesa de quatre anys, han estat els següents: el màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament (MECLAP), que ha estat acreditat amb excel·lència; el màster en Estudis Xinesos; el màster en Formació de Professorat d'Educació Secundària i Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes i el màster en Gestió de la Immigració.

La resta de titulacions de màsters i graus que imparteix la Universitat han entrat en el procés d'acreditació d'AQU Catalunya, però la majoria es troben en enmig de la tramitació de l'expedient, que comprèn diferents fases, entre les quals, una d'al·legacions.

Després del lliurament d'aquests primers certificats d'acreditació, AQU Catalunya, conforme es vagin tancant els informes, anirà publicant els resultats dels processos d'acreditació de les universitats catalanes. Aquesta publicació, que es farà mensualment, es recollirà al portal WINSUC (web d'informes d'avaluació del sistema universitari català).

Una delegació de la UPF, present a l'acte

Foto de grup de la delegació de la UPFL'acte de lliurament va comptar amb la presència d'una àmplia delegació de la UPF, encapçalada per Mireia Trenchs, vicerectora de Docència i Ordenació Acadèmica, acompanyada per Pere Torra, vicegerent de Docència; i els membres del Centre per a la Qualitat i la Innovació Docent (CQUID) Pau Solà, director; Macarena López, coordinadora d'acreditació, i Carolina Jiménez.

Van completar la delegació diferents coordinadors dels màsters i directors dels departaments organitzadors, que van recollir el certificat corresponent. Pel que fa al MECLAP, va recollir el reconeixement Miquel Berga, coordinador; quant el màster en Estudis Xinesos, ho va fer Emilio Suárez, director del Departament d'Humanitats (el coordinador Manel Ollé no hi va poder assistir).

Del màster en Formació de Professorat, va recollir el certificat Joan Miralles, el seu coordinador; i finalment, pel que fa al màster en Gestió de la Immigració, ho va fer Clara Riba, directora del Departament de Ciències Polítiques i Socials (Ricard Zapata, coordinador del màster, no va poder assistir a l'acte).

El procés d'acreditació d'AQU Catalunya

Les avaluacions d'AQU Catalunya tenen com a propòsit facilitar informació útil per a la millora dels responsables de les titulacions universitàries; orientar els futurs estudiants i les seves famílies sobre la qualitat de les titulacions i establir mecanismes de reconeixement mutu per facilitar la mobilitat.

Els estàndards d'avaluació per a l'acreditació es basen amb la qualitat del programa formatiu (quant al contingut i als resultats), l'adequació del professorat a aquest programa i l'eficàcia del sistema de garantía interna de la qualitat i dels sistemes de suport a l'aprenentatge.

El procés d'acreditació de les titulacions universitàries oficials, que AQU Catalunya va començar el 2014, inclou una visita d'un comitè d'avaluadors externs al centre a avaluar i valoren el compliment de les diferents dimensions de qualitat a través d'evidències i entrevistes amb diferents grups d'interès.