Vés enrere Participació del CEMS al FSCAT

Participació del CEMS al FSCAT

Los próximos días 11, 12 y 13 de abril tendrá lugar a la sede de Plaza Universitat de la UB, la cuarta edición del FSCAT. El CEMS participará en diferentes talleres que podéis consultar en el programa completo del evento.
10.04.2014

Els propers 11, 12 i 13 d'abril tindrà lloc a la seu de Plaça Universitat de la UB, la quarta edició del  Fòrum Social Català-FSCat. Amb la defensa dels drets socials bàsics, a Catalunya i arreu, com a teló de fons, compta amb l'adhesió de més de 100 col·lectius, organitzacions, plataformes i moviments, que s'han donat cita en 72 espais diferents de treball, entre tallers autogestionats, conferències i taules rodones.

Nascut set anys després del primer Fòrum Social Mundial - que va néixer com a rèplica altermundista al Fòrum econòmic de Davos-, el  FsCat es celebra cada dos anys, des del 2008, i constitueix un espai de trobada de multitud d'activistes que continuen treballant per fer un altre món possible. El  FSCat rebutja el capitalisme agressiu, les polítiques neoliberals i vol posar la persona al centre del sistema polític i econòmic. Per al Comitè organitzador, la gran varietat i riquesa de propostes d'aquest any posa de manifest el moment d'efervescència social i política del país, i la voluntat de coordinació entre elles.

El  FsCat no només es celebra a Barcelona: l'edició gironina va tenir lloc el passat dissabte 5 d'abril. A Barcelona l'acte d'obertura, divendres 11 d'abril, comptarà amb la participació de Gabriela Serra, activista històrica dels moviments socials catalans i Ada Colau, de la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca, que parlaran sobre l'articulació local-global de les diferents lluites socials. Serà moderada per Rita Marzoa, periodista i responsable del programa "Solidaris" de  Catalunya Ràdio. Posteriorment, es farà un passi del documental "Libre te quiero", particular visió del director Basilio Martin Patino sobre el 15M.

El dissabte 12 d'abril es desenvoluparan els 72 tallers, conferencies i taules rodones, distribuïts segons els eixos temàtics de "Desobediències, resistències i crítiques", "Constituint sobiranies, construint democràcies" i "Experiències alternatives". Com a espai d'articulació local i internacional que és, al FSCat hi seran presents algunes de les últimes i més innovadores iniciatives de radicalització democràtica i transparència com el  Multireferèndum, els  Observatoris Ciutadans Municipals o el  Parlament Ciutadà, i participaran plataformes d'arreu el territori com l' Assemblea de Docents de les Illes o  Escola Valenciana. El FSCat comptarà també amb Regies Quartier i activistes internacionals com  Marcos Arruda, economista i educador brasileny i un dels impulsors del Fòrum Social Mundial o el veneçolà  Andrés Antillano.

Per finalitzar, diumenge 13 d'abril tindrà lloc a plaça Catalunya una  Assemblea de Moviments Socials oberta a la participació de tothom, amb l'objectiu d'elaborar una declaració final i construir una agenda comuna de mobilitzacions per als propers dos anys.

Més informació:  Enric Pons / 604187560 / [email protected]
TWITTER:  @FSCat2014