Vés enrere Les VI Lliçons Alois M. Haas posen en relleu la figura de l'àngel al llarg de la història

La Asociación de Amigos de la Biblioteca Mystica et Philosophica Alois M. Haas i y el Instituto Universitario de Cultura son los organitzadores de las jornadas, que los días 4 y 5 de junio analizarán la presencia de este ser divino en la teología, la filosofía política, la literatura y las artes.
03.06.2015

Fotograma del film "El cielo sobre Berlín"L'Associació d'Amics de la Biblioteca Mystica et Philosophica Alois M. Haas i l'Institut Universitari de Cultura (IUC) organitzen les VI Lliçons Alois M: Haas, sota el títol " Entre el cel i la terra. La figura de l'àngel en la teologia, la filosofia política, la literatura i les arts", que s'obriran al debat a partir de les idees, la música i la poesia.

Experts humanistes i investigadors en angeologia dins el cristianisme i l'islamisme, provinents de diverses universitats d'Espanya, Portugal, Suïssa i Xile, seran presents a les jornades, que tindran lloc els dies 4 i 5 de juny a l'auditori de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella de la UPF.

La presentació de les lliçons (4 de juny, 10.30 h) anirà a càrrec d' Alois M. Haas (Universitat de Zuric) i d' Amador Vega, president de l'Associació d'Amics de la Bibliotheca Mystica et Philosophica Alois M. Haas i catedràtic d'Estètica de la UPF. Seguidament (11.00 h) el professor Haas impartirà la conferència inaugural, sota el títol "Engel: überall und nirgendwo?" ("Àngels: arreu i enlloc?").

Al llarg de les dues jornades es faran incursions en diferents àmbits del coneixement, per copsar-hi la presència dels àngels, una figura amable i inquietant que ja apareix en les religions més antigues; en l'art, el pensament i la pintura de diversos autors del Renaixement, o dins la modernitat, en poetes, filòsofs, pintors, així com en els debats antics i moderns sobre l'ordre polític.

Conferències, debats, presentació d'un llibre i un concert final

El programa de les Lliçons, que compten amb la col·laboració de l'Institut Universitari de Cultura, el Departament d'Humanitats, el Consell Social de la UPF  i el Consolat General de Suïssa a Barcelona, inclourà diverses conferències, workshops, debats, la presentació d'un llibre i un concert.

A la part final de les jornades, el dia 5 de juny a la tarda, es presentarà Mystische Denkbilder (2014), el darrer llibre d'Alois M. Haas, a càrrec d'Amador Vega i Victoria Cirlot, professors de la UPF, i de Lluís Duch, monjo del monestir de Montserrat i professor de la UAB, que començarà la seva participació el mateix dia al matí, amb una conferència.

Clouran la trobada dues activitats centrades en la "Música callada" de Frederic Montpou: una taula rodona (5 de juny, 18.30 h) amb les intervencions de Clara Janés i Jorge de Persia, moderats per Josep Barcons, i un concert (19.30 h) interpretat per Sira Hernández (piano), amb lectura poètica de Clara Janés, sobre poesies de San Juan de la Cruz.