Vés enrere La relació entre emoció i paisatge, en un llibre digital

La relació entre emoció i paisatge, en un llibre digital

Teoría y Paisaje II: Paisaje y emoción. El resurgir de las geografías emocionales, dirigit pels professors del Departament d'Humanitats Antoni Luna i Isabel Valverde, es presentarà el 23 de febrer a l'Institut Universitari de Cultura.
16.02.2016

La relació entre emoció i paisatge, en un llibre digital

2016-02-23Foto

L'Institut Universitari de Cultura (IUC) acollirá la presentació del llibre digital  Teoría y Paisaje II: Paisaje y emoción. El resurgir de las geografías emocionalesL'obra, publicada per l' Observatori del Paisatge de Catalunya, dins de la col·lecció "Teoría y Paisaje", ha estat coeditada amb la UPF i dirigida per  Antoni Luna i  Isabel Valverde, professors de Geografia i Historia de l'Art del   Departament d'Humanitats de la Universitat, respectivament.

L' acte de presentació, que tindrá lloc el  23 de febrer, a las 16.00 hores, a l'aula 24.S01 de l' edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella, comptarà amb la participació de diversos dels autors de les ponències que recull el llibre. Inclourá una taula rodona, moderada per  Isabel Valverde, en la qual prendran part  Antoni LunaPol Capdevila i  Rosa Cerarols (Departament d'Humanitats de la UPF);  Marta Tafalla (Universitat Autònoma de Barcelona) i  Joan Nogué (Observatori del Paisatge de Catalunya).

La conjunció entre paisatge i emoció des de diverses disciplines

L'obra, un recull de les ponències (nou en total) del seminari homònim celebrat el març de 2014 a la UPF, té la voluntat d'aportar una mirada crítica sobre la conjunció entre paisatge i emoció des del punt de vista de diverses disciplines com són l'estètica, la història de l'art, la literatura, la geografia cultural i l'arquitectura.

El pensament contemporani té una orientació general cap a la revalorització de la subjectivitat, en la qual la indagació al voltant de l'emoció contribueix a replantejar noves vinculacions entre el subjecte i el món.

La relació -de doble sentit- entre paisatges i emocions, la creació de geografies emocionals que connecta una emoció amb paisatges, llocs o territoris determinats, és l'objectiu d'aquest llibre, els capítols del qual s'han publicat en l'idioma original en què van ser exposats en el seminari (castellà, anglès o francès).

Els  autors de les ponències, i que signen els diferents capítols del llibre, són Antoni Luna, Isabel Valverde, Rosa Cerarols i Pol Capdevila (Departament d'Humanitats de la UPF), Alan Salvadó (Departament de Comunicació de la UPF), Abigail Solomon-Godeau (Universitat de Califòrnia Santa Bàrbara), Jean-Marc Besse (Universitat Paris 1 Panthéon-Sobronne), Marta Tafalla (UAB)  i Joan Nogué (Observatori del Paisatge).

En relació amb: II SEMINARI INTERNACIONAL SOBRE TEORIA I PAISATGE

*podeu descarregar el llibre gratuïtament aquí:  http://www.catpaisatge.net/cat/documentacio_coedi_6.php

Dimarts 23 de febrer del 2016

16:00 hores