Vés enrere Jornada Internacional: La Construcció Estètica d'Europa

Jornada Internacional: La Construcció Estètica d'Europa

El próximo 15 de octubre tendrá lugar en la Sala de Graus Albert Calsamiglia la 1a Jornada Internacional sobre la Contrucción Estética de Europa, en la que expertos de la UPF y de Instituciones Europeas daran algunas claves para entender el proceso de formación de las ideas estéticas des de la Edad Media hasta el S.XX.

02.10.2013

Aquesta Jornada Internacional, recorre, a través de diferents autors i obres artístiques, la genealogia de les idees, imatges, nocions i doctrines sobre Europa que s'han anat establint a la cultura del nostre continent des de l'Edat Mitjana fins a l'època contemporània.

La Jornada té com a objectiu oferir un  seminari obert al públic acadèmic per tal de donar a conèixer els resultats del projecte de recerca "La Construcción Estética de Europa: La idea de Europa en los escritores y artistas desde la Edad Media al siglo XX", dirigit pel professor Rafael Argullol i finançat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat (FFI2010-16796)

construccio (1)

11.00 h Inauguració de la Jornada, a càrrec de Rafael Argullol (UPF)

11.15 h Conferència " Memoria, supervivencia e identidad en la cultura europea ", a càrrec de Victoria Cirlot (UPF)

12.00 h Pausa-café

12.15 h Conferència  "La cultura del Renacimiento en Europa y las obras de Shakespeare", a càrrec de Zorica Becanovic Nikolic (Departamento de Literatura Comparada, Facultad de Filologia, Universidad de Belgrado)

13.00 h Conferència "La construcción de la imagen de Rusia e Italia en el cine de Tarkovski", a càrrec de Tamara Djermanovic (UPF)

16.30 h Conferència "Europa, espacio y tiempo de los héroes: ayer, sí ! y ¿mañana ? En literatura, arte, espiritualidad", a càrrec de Dominique de Courcelles (École Nationale des Chartes, CNRS)

17.15 h Conferència " La poesia inaugurale di Mensagem: l'Europa come idea estetica secondo Pessoa", a càrrec de Francesco Zambon (Università degli Studi di Trento)

18.00 h Pausa-café

18.15 h Conferència "Estética de la naturaleza en el cine ruso y soviético ", a càrrec de Carlos Muguiro (UPF y Universidad de Navarra

19.00 h Conferència de clausura "La influencia del Renacimiento en las vanguardias del siglo XX", a càrrec  de Rafael Argullol (UPF)

En finalitzar la Jornada, s'oferirà una copa de vi als assistents.

Les inscripcions són gratuites, però cal registrar-se prèviament a la web de la Jornada