Vés enrere Inauguració del curs 2012-2013 del MECLAP

Inauguració del curs 2012-2013 del MECLAP

"La idea de Europa" centró la inauguración del curso 2012-2013 del máster en Estudios Comparados de Literatura, Arte y Pensamiento
11.10.2012

El màster en Estudis Comparatius de Literatura, Art i Pensament de l'Institut Universitari de Cultura va obrir el curs 2012-2013 amb un acte especial, amb dues parts diferenciades: d'una banda, una representació teatral, " La idea d'Europa", a càrrec de la companyia Inútils Mots, i de l'altra, una conversa entre Miquel Berga, coordinador del màster, i Rafael Argullol, catedràtic d'Estètica i Teoria de les Arts de la UPF.

L'acte, va voler ser un record i un homenatge a la figura de Francisco Fernández Buey, catedràtic d'Ètica i Filosofia Política de la UPF traspassat recentment i que fins al curs passat va ser professor del MECLAP.

L'obra teatral "La idea d'Europa", basada en en un text de George Steiner, és un espectacle de petit format interpretat per l'actor Òscar Intente, acompanyat a l'acordió pel músic Ferran Martínez. Un rodamón assegut en un cafè parla del pes de la història d'Europa, que conté episodis de gran brutalitat, però alhora amb grans conquestes individuals i col·lectives. La diversitat existent a Europa i l'objectiu de la unió, i de com lligar una cosa amb l'altra, centren el monòleg.

Un cop acabada la representació es va iniciar la conversa entre els professors Miquel Berga i Rafael Argullol entorn de les humanitats. El diàleg va prendre com a base el text de Stenier, escrit el 2005, just abans que es comencés a estendre la sensació que s'acostava una gran crisi econòmica i financera. La situació de recessió en la qual es veu immersa actualment Europa convida a retornar a aquesta obra i a fer-hi una reflexió profunda.

MECLAP  MECLAP 2  meclap 3