Vés enrere [Workshop] Ambivalent imaginaries of the future: Ustopias in speculative fiction and science fiction | 25 i 26 de novembre del 2021

Us convidem al Workshop “Ambivalent imaginaries of the future: Ustopias in speculative fiction and science ficition” que tindrà lloc el dijous 25 i 26 de novembre en modalitat online. L’activitat està organitzada per Camil Ungureanu (Universitat Pompeu Fabra, Research Group of the Haas Library i Institut de Cultura); Daniel Gamper (Universitat Autònoma de Barcelona) i Katarzyna Paszkiewicz (Universitat de les Illes Balears, ADHUC – Center for Research theory, Gender, Sexuality).

25.11.2021

El Workshop se centrarà en la imaginació literària i cinematogràfica per a adreçar, amb eines interdisciplinàries - ètica i ètica robòtica, filosofia, ecologia, teoria política i social, estudis cinematogràfics i estudis literaris - temes relacionats amb la diagnosis de l'actual crisis capitalista de la societat i les seves possibles transformacions.

Com i perquè s'interrelacionen els elements utòpics i distòpics?

Com s'interpreten i es construeixen els mites actuals (apocalíptics, salvacionistes, etc.) a través de la literatura, i quin és el rol de les narratives científiques?

Com es representen els futurs utòpics de les societats capitalistes/post-capitalistes en aquest tipus de narratives?

Existeixen noves formes emergents de nihilisme, i com es vinculen a les noves religiositats?

L'activitat és oberta al públic general i gratuïta, però és necessari inscriure's prèviament. Trobareu el programa complet i link per a realitzar la inscripció al següent enllaç.

• COORDINACIÓ

Camil Ungureanu: (Universitat Pompeu Fabra, Research Group of the Haas Library
& Institut de Cultura)

Daniel Gamper: (Universitat Autònoma de Barcelona)

Katarzyna Paszkiewicz: (Universitat de les Illes Balears, ADHUC – Center for
Research Theory, Gender, Sexuality)

• PARTICIPANTS

Pol Capdevilla, Miguel Bestegui, Lidia María Cuadrado Payeras, Ana Garrido González, Pablo Gómez Muñoz, Helena González Fernández, Mónica Martín, Sara Martín Alegre, Fernando Ángel Moreno, Katarzyna Moszczyńska-Dürst, Mathias Thaler, Lars Tønder, Carme Torras Genís, Christos Zografos, Marc Sanjaume, Toni Llorente, José L. Martí i Mihaela Mihai.

Perfils dels protagonistes:

Camil Ungureanu