Vés enrere Eugenio Trías rep la Medalla d'Or al Mèrit Cultural de l'Ajuntament de Barcelona a títol pòstum

El reconeixement li arriba per la rellevància de la seva aportació en el pensament contemporani, en àmbits com l'estètica, l'ètica, la religió o la política.
05.03.2014

Eugenio Trías, filòsof i catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra, va ser reconegut ahir a títol pòstum per l'Ajuntament de Barcelona amb la Medalla d'Or  Eugenio Trías al Mèrit Cultural. La distinció se li atorga per la rellevància de la seva aportació en àmbits com l'estètica, l'ètica, la religió o la política.

Rosa Regàs, escriptora i amiga de Trías, va fer la glossa sobre la figura del pensador, posant de relleu la seva intel·ligència i gran capacitat per donar bons consells. El premi el van recollir Elena Rojas, viuda del filòsof, i el seu fill, David Trías.

A l'acte hi va assistir Jaume Casals, rector de la UPF, que va destacar-ne "la seva manera d'orientar i de valorar el conjunt dels discursos de la cultura" i que han servit per configurar un observatori general del coneixement.

Reportatge en vídeo de l'acte produït per l'Ajuntament de Barcelona

El passat mes de novembre la Universitat Pompeu Fabra va homenatjar-lo per la seva dilatada trajectòria acadèmica dedicada a  la docència i a la investigació. I enguany ha organitzat una exposició sobre la seva obra al campus de la Ciutadella.

Altres e-notícies relacionades:

Una exposició recull el pensament i l'obra del professor Eugenio Trías