Vés enrere Convocatòria de propostes de ponències per el Primer Simposi Internacional sobre Primitivisme

El Centro de Investigación en Primitivismo y Arte Primitivo (CIAP) del Instituto Universitario de Cultura solicita propuestas de ponencias para el  Primer Simposio Internacional sobre Primitivismo , que tendrá lugar los días 18 y 19 de noviembre del 2013 en la Universitat Pompeu Fabra.
28.05.2013

Primitivisme

El Centre de Recerca en Primitivisme i Art Primitiu (CIAP) de l'Institut Universitari de Cultura de la Universitat Pompeu Fabra, està demanant propostes de ponències per al Primer Simposi Internacional sobre Primitivisme , que tindrà lloc els dies 18 i 19 al novembre a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona. El Simposi convida a tots els investigadors interessats sobre allò Primitiu, així com a nous investigadors que estiguin començant la seva carrera en aquest camp, a enviar les seves propostes en qualsevol de les àrees temàtiques esmentades.

El Primer Simposi Internacional sobre Primitivisme pretén animar un debat poc tractat en l'àmbit de les humanitats, centrat en la relació entre l'Art i allò Primitiu. Aquest concepte, carregat de contingut ideològic en la història i teoria de l'art occidental, conforma l'eix d'atenció en aquesta trobada. ¿En quina mesura ha afectat el primitiu a l'art occidental i com les cultures indígenes de diverses parts del món han modificat els seus llenguatges estètics o culturals a partir d'aquest contacte?

Destaquem l'apropiació d'allò Primitiu per part de la cultura occidental, ja sigui en les primeres col·leccions d'art primitiu creades en les expedicions colonials, com a través de la descoberta i interès dels artistes avantguardistes en les formes estètiques de les cultures primitives.

També estem interessats en els diferents mecanismes d'absorció generats per les societats primitives que entren en contacte amb el món occidental, i en la consideració de fins a quin punt la intrusió de trets culturals d'Occident ha afectat la producció d'una cultura material i simbòlica tradicional .

El Simposi sobre Primitivisme convida a tots els que comparteixen aquests interessos acadèmics a enviar les seves propostes en un màxim de 500 paraules i una breu biografia de la investigació, escrites en anglès, espanyol o català. Tots els treballs acceptats per al Simposi sobre Primitivisme també seran elegibles per a la seva publicació en un número monogràfic sobre el Simposi. Les propostes seran rebudes fins el 31 de juliol 2013, i han de ser enviades a la següent adreça:

Les presentacions han de ser de 20 minuts de durada.

Àrees temàtiques:

• Art Primitiu en l'actualitat. Continuïtat i Canvi
  • La recepció de l'art primitiu
  • El primitivisme en l'art contemporani (I): des de 1900 a 1945
  • El primitivisme en l'art contemporani (II): des de 1945 a l'actualitat