Vés enrere Coloqui Internacional Cervantes y Dante

Coloqui Internacional Cervantes y Dante

Los próximos 21 y 22 de abril tendrá lugar en la Academia de Bones Lletres, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra el Coloquio Internacional Dante Cervantes.
El coloquio Dante Cervantes,  organizado por el grupo CERii (Centro de Estudios Renacentistas iberoitálicos de la UB, UAB y UPF), plantea las posibles relaciones entre estos dos grandes autores de las literaturas italiana e hispánica.
21.04.2016

Els propers 21 i 22 d'Abril tindrà lloc a l'acadèmia de Bones Lletres, la Universitat de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra, el col·loqui Internacional Cervantes i Dante.

El Col·loqui Internacional Cervante y Dante, organitzat pel grup CERii ( Centre d'estudis renaixentistes iberoitàlics de l aUB, UAB i UPF) planteja les possibles relacions entre aquests dos grans autors de les les literatures italianes i hispàniques, no només des de la influència o recepció que pogués haver tingut Dante en Cervantes, sinó a partir de la seva confrontació amb la intenció de discernir les seves respectives maneres d'abordar les qüestions centrals de la cultura europea i de la modernitat.

El programa és el següent:

21 ABRIL Reial Acadèmia de Bones Lletres de Barcelona

Pere MOLAS (RABLB) - Raffaele PINTO (CERII) -  Adolfo SOTELO (UB)

h. 10:  Antonio GARGANO  (Università di Napoli, "Federico II")   "Misi me per l'alto mare

aperto. Variaciones sobre la figura ulisíaca (Dante, Tasso, Cervantes)".

h. 11:    Rosa NAVARRO  (UB)   "El viaje alegórico en Cervantes".

h. 12:    Adolfo SOTELO   (UB)  "El Quijote: de Leopoldo Alas 'Clarín' a Juan Valera.

21  ABRIL   Universitat de Barcelona (Capella)

h. 16,30:  Bienvenido MORROS (UAB)    "La canción desesperada de Crisostómo".

h. 17,30:  Guillermo SERÉS     (UAB)   "Luscinda (Quijote, I, 24), otra Francesca,'aficionada'

h. 18,30:  Eduard VILELLA (UAB) "Sombras virtuales".

22    ABRIL   Universitat de Barcelona   (Capella)

h. 10:  Victoria CIRLOT  (UPF)   "La luz de la dama y los libros de luz: el 'conflicto de luces'

h. 11:   Ángel García GALIANO  (UCM)   "Dulcinea encantada: el infierno de don Quijote".

h. 12:  Juan Miguel VALERO  (Universidad de Salamanca)   "Reality Show: Dante & Cervantes".

Universitat Pompeu Fabra (Auditori Mercè Rodoreda)

h. 16,30:  Massimo CIAVOLELLA   (UCLA)    "Capricci d'amore".

h. 17,30:  Raffaele PINTO (UB) "Riscontri intertestuali ed affinità estetiche".

h. 18,30:  Luciano ROSSI      (Universität Zurich)  "Autoironia in Dante e in Cervantes".