Vés enrere Boris Rotenstein imparteix un curs d'interpretació teatral basat en el Sistema Stanislavski

El prestigiós director teatral rus ha estat convidat per l'Institut Universitari de Cultura per dirigir aquesta activitat formada per tretze sessions, la primera de les quals, el 28 de febrer, és gratuïta.
26.02.2014

Boris Rotenstein" Art Dramàtic Rus: Sistema Stanislavski-obert" és el títol del curs pràctic d'interpretació, basat en la poesia i literatura russes, que impartirà del 28 de febrer al 30 de maig el mestre Boris Rotenstein, un prestigiós realitzador teatral amb una àmplia trajectòria com a director i docent, primer a l'antiga URSS i després a Catalunya i a Espanya.

El curs, organitzat per l'Institut Universitari de Cultura (IUC) amb la col·laboració amb la secció de Cultura del Servei d'Atenció a la Comunitat Universitària (SACU), s'adreça a a totes les persones de la UPF que estiguin interessades en el teatre, sense necessitat d'experiència prèvia.

L'inici s'ha programat per al 28 de febrer, amb una classe magistral oberta i gratuïta, i amb la possibilitat d'inscripció posterior (86 euros) per a les dotze sessions restants.

Fer una introducció a una manera d'interpretar que integra l'art i la vida, i facilitar als participants eines per tal de perdre la por a estar a l'escenari, són els principals objectius del curs, cada sessió del qual tindrà una durada de dues hores (26 h en total), i que tindrà lloc els divendres de 19.00 a 21.00 h a l'aula 20.237 de l'edifici Jaume I del campus de la Ciutadella.

De Rússia a Catalunya sense deixar d'innovar

Boris Rotenstein va finalitzar la seva carrera d'Interpretació i direcció en uns dels dos centres més importants de l'URSS: l'Institut del Teatre, Música i Cinematografia de Leningrad, la seva ciutat natal. En aquesta etapa va tenir dos grans mestres: Stulimov, deixeble d'Stanislavski i director del teatre Komisarjevskaya; i Tovstonógov, director del teatre Gorki, format al costat de Stanislavski i Meyerhold.

Va començar a treballar com a director teatral a la URSS, on va dirigir, entre d'altres, La última cinta, el primer Beckett que s'hi va estrenar; la primera adaptació teatral d' El Mestre i la Margarita, la novel·la de Bulgákov, que va titular El condemnat de Galilea (1973) o La cantant calva, de Ionesco, que es va prohibir després de la primera i única actuació.

La sombra, (1984), de Yevgueni Schwartz, un homenatge al científic Sajarov, va ser el darrer muntatge que el PCUS li va deixar portar a terme, ja que la seva orientació política, els seus experiments formals en art i la posada en escena d'autors estrangers van provocar l'hostilitat de la cultura oficial  soviètica, fet que el va portar a emigrar l'any 1987.

Ja a Catalunya, el 1990 estrena a Barcelona, en català, el seu primer espectacle fora del seu país, El Banc, d'Alexander Gelman, a la sala Beckett. El van seguir altres espectacles d'autors com Chéjov, Comadira, Anouilh, Loca o Wlide.

En la seva nova etapa, ha estat professor del Col·legi de Teatre de Barcelona, de l'Institut de Teatre de Barcelona i de Terrassa, de les escoles de teatre de Saragossa i Pamplona i d'el Galliner Teatre, de Girona. També ha impartit docència en cursos de formació organitzats per l'Associació d'Actors i Directors de Catalunya i de clases de direcció d'actors per a realitzadors de RTVE.