Vés enrere [Workshop] National Poets, Cultural Saints | 9 de juny del 2022

[Workshop] National Poets, Cultural Saints | 9 de juny del 2022

El dijous 9 de juny tindrà lloc el seminari National Poets, Cultural Saints, en el marc de les activitats programades per la “Primavera Verdaguer”, organitzades per la Facultat d’Humanitats de la UPF, el Museu d’Història de Barcelona i la Fundació Jacint Verdaguer.
02.06.2022

El seminari National Poets, Cultural Saints, amb caràcter acadèmic, reflexionarà sobre les figures dels artistes i escriptors europeus que es van convertir en referents de la memòria cultural, sovint esdevinguts “poetes nacionals”, durant el s. XIX, i com poden ser vistos també com a “sants culturals”.

L’activitat serà a càrrec dels professors Marijan Dović i María Xesús Lama. Dović és investigador del ZRC SAZU d’Eslovènia i coautor de National Poets, Cultural Saints: Canonization and Commemorative Cults of Writers in Europe (Brill, 2016) i Great Immortality. Studies on European Cultural Sainthood (Brill, 2019), premi al millor llibre de l’any de l’Associació Europea de Literatura Comparada. María Xesús Lama és professora titular d’Estudis Gallecs i Portuguesos a la Universitat de Barcelona i investigadora. La seva recerca se centra en la literatura gallega contemporània, amb especial atenció a la perspectiva de gènere, la literatura del Rexurdimento i la configuració d’un imaginari nacional.  La seva biografia de Rosalía de Castro va obtenir el Premio Nacional de Ensayo 2018.

L'activitat es farà en anglès. És gratuïta i oberta a la comunitat universitària, amb inscripció prèvia mitjançant formulari.