Vés enrere [Seminari] The Agency of Art - Europaeum Winter School | 24 de febrer de 2022

[Seminari] The Agency of Art - Europaeum Winter School | 24 de febrer de 2022

En el marc del projecte "Benestar Planetari" impulsat per la Universitat Pompeu Fabra, el MACBA col·labora amb la xarxa d'universitats europees "The Europaeum" i la UPF, acollint una de les sessions del programa "Europaeum Winter School". Aquesta tindrà lloc el 24 de febrer de 2022 a les 16h.

11.02.2022

L'objectiu de Europaeum Winter School és introduir i promoure el debat al voltant del concepte innovador de “benestar planetari” i els reptes que aquest planteja en les societats contemporànies. L’objectiu de l’escola és aprofundir en la formulació d’aquesta idea situada en la intersecció de diverses disciplines, de les ciències socials i les humanitats, i obrir un espai de reflexió i diàleg en el marc d’institucions d’educació superior, tot proporcionant als estudiants l’oportunitat de compartir discussions amb acadèmics en diversos moments de la seva carrera que treballen en temes afins, així com amb responsables d’organitzacions internacionals i grans fundacions.

La sessió plantejada al MACBA, oberta no només als alumnes inscrits a la Winter School sinó al públic que hi pugui estar interessat, proposa una reflexió sobre com l’art pot ajudar a comprendre i respondre als reptes del segle XXI. Problemes planetaris com el canvi climàtic no es poden abordar, i encara menys resoldre’s, només a través de la ciència. Aquesta ens proporciona explicacions i possibles solucions, però també ens cal l’emoció: estar commoguts per les explicacions que se’ns ofereixen. No n’hi ha prou només amb els fets, tal com explica Bruno Latour, per activar-nos. Aquesta activació social pot arribar a través de l’art, és a dir, aquells espais de creació que ens toquen, que són més intensos que les explicacions científiques. En aquesta sessió, un teòric de l’art, un filòsof i una conservadora intentaran explicar com els canvis que necessitem poden partir de l’art.

L'activitat és presencial a l'Auditori Meier del MACBA, però també pots seguir-la en directe des de la pàgina web del museu i al canal de YouTube. Totes les sessions seran en anglès sense traducció simultània.

Més informació i programa