Vés enrere Una "app" per consultar informació nutricional dels aliments, millor idea del programa Explorer a la UPF

L’equip impulsor del projecte MyRealFood ha guanyat un bitllet per viatjar a Silicon Valley i optarà al premi global d’aquesta iniciativa que fomenta l’emprenedoria en 56 universitats d’Espanya, Portugal i Argentina.

18.06.2019

Una app que permetrà consultar la informació nutricional dels aliments mentre fem la compra ha estat escollida com la millor idea del programa Explorer a la UPF. L’equip impulsor del projecte MyRealFood, format per Sofia Belenguer i Toni Mancha, ha obtingut una plaça per viatjar a Silicon Valley (Estats Units) juntament amb els emprenedors seleccionats a les altres 55 universitats participants a l’edició d’enguany d’aquest programa de foment de l’emprenedoria.

El programa Explorer té l’impuls del Banc Santander a través de Santander Universitats i està coordinat pel Centre Internacional Santander Emprendimiento (CISE) en el marc de la iniciativa global Santander X. La Unitat d’Innovació - UPF Business Shuttle implementa la participació de la UPF en el programa.

L'acte de presentació dels projectes, celebrat ahir a l’auditori Mercè Rodoreda del Campus de la Ciutadella, va tancar l'edició 2019 del programa Explorer a la UPF. S’hi van presentar vuit projectes impulsats per alumnes i alumni de la UPF que, durant els últims cinc mesos, han rebut formació i assessorament per donar forma a les seves idees de negoci.

Un jurat format per representants del Banc Santander, CISE, la UPF, la plataforma de crowdequity (o inversió col·lectiva) The Crowd Angel i l’associació de mentors empresarials SECOT va considerar MyRealFood com la millor proposta. Aquesta app serà capaç de llegir el codi de barres dels productes dels supermercats per oferir-ne informació nutricional.

Amb la seva idea, Belenguer, alumni de Dret a la UPF i del màster d’accés a l’advocacia de la BSM, i Mancha, alumni del màster d’accés a l’advocacia de la BSM, volen ajudar els consumidors “a tenir una alimentació saludable”, tal i com van explicar els emprenedors després de l’acte d’ahir.

Serà Belenguer qui representarà el projecte MyRealFood en un viatge a Silicon Valley que començarà el 31 d’octubre. Hi anirà acompanyada d'altres 55 joves emprenedors, un per cada universitat que participa en el programa a Espanya, Portugal i Argentina. Durant una setmana, els premiats coneixeran el principal ecosistema de tecnologia i innovació del món amb visites a empreses tecnològiques líders com Google, Facebook, Apple o Airbnb, masterclasses en universitats com Singularity University o Stanford i contactes amb inversors.

Un cop hagin tornat d’aquest viatge, aquests 56 projectes optaran als premis globals del programa  Explorer 2019. Un jurat integrat per representants de Banco Santander, CISE i entitats col·laboradores seleccionarà durant el mes de novembre els tres millors projectes, que rebran una dotació econòmica de 30.000, 20.000 i 10.000 euros respectivament per fomentar el seu creixement.

Així mateix, cada universitat participant ha escollit els seus candidats per optar als altres dos premis d’Explorer 2019, que es decidiran també al novembre. NoLimits, d’Elena Picazo, va ser seleccionat pel jurat de la UPF com a finalista per al premi Woman Explorer Award, patrocinat per la Fundació EY i que atorgarà 20.000 euros. La seva proposa és una plataforma que oferirà informació sobre el grau d’accessibilitat dels locals d’hostaleria per a persones amb discapacitats.

D’altra banda, MidasTime, una app impulsada per Adam Skali i Marc Botifoll , Jonathan Gabriel Piccirillo i Mikayla Shelton per ajudar els estudiants a organitzar millor el seu temps, va ser triada com a finalista per a la categoria Disruptive Technology Explorer Award. Aquest premi impulsat per l’empresa Indra proporcionarà 3.000 euros i assessorament al projecte de negoci més innovador.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació