Vés enrere La UPF finalitza la remodelació de l’Àrea Tallers amb la Zona d’Autoserveis

La UPF finalitza la remodelació de l’Àrea Tallers amb la Zona d’Autoserveis

La Pompeu va completar les noves instal·lacions del campus del Poblenou el passat set de gener, proveint a professors i alumnes amb un nou espai per la transferència de coneixement i el treball en grup.

20.03.2023

L'Àrea Autoserveis es va completar el passat set de gener, essent l’última zona en finalitzar-se del projecte de reforma de l’Àrea Tallers. La nova àrea de l’Edifici 54 ja està oberta als estudiants i docents que precisin d’un nou espai per l’aprenentatge i el treball en grup, amb un nou ventall d’instal·lacions i equipaments. Entre les novetats inclou dos miniplatós (un amb pantalla verda), 4 cabines exteriors dobles amb sofà i 3 cabines exteriors individuals, un nou espai de trobada i una ampla aula multimèdia. Anna Belchi, directora del campus del Poblenou comenta que la transformació de l’Àrea Tallers ha suposat dotar al campus del Poblenou d’uns espais versàtils, oberts, amb zones compartides que volen facilitar un treball col·laboratiu entre els membres de la comunitat universitària i, sobretot, per a ser viscuts.

La Pompeu Fabra d'aquesta manera posa punt final a una de les ampliacions més importants fetes al campus del Poblenou. La totalitat de les obres de remodelació es van executar en tres fases entre el desembre de 2018 i desembre de 2022, perquè aquestes tinguessin l'afectació mínima en la rutina universitària. En total durant les tres fases del projecte, es van desenvolupar set noves instal·lacions, totes elles planejades des d'una perspectiva holística, en complementar amb la seva funció tant la resta d'indrets remodelats com aquells preexistents entorn a la Plaça Gutenberg. Aquestes són els espais de Coworking i Brainstorming, les Sales d'Exposició i Projecció, l'Àrea de Producció Audiovisual, l'Àrea d'Autoservei a més de la remodelació completa de l'Espai Atri.

Totes han estat redissenyades conforme a necessitats arquitectòniques, tecnològiques, educatives i administratives, per adequar-les als nous reptes pedagògics i a l'imparable ritme d'innovació tecnològica. “La transformació no s’ha quedat només en el terreny arquitectònic, sinó que també s’ha aprofitat per fer una renovació tecnològica de les infraestructures transversals que donen suport a les activitats que tenen lloc a l’Àrea Tallers apunta Belchi. Això és fruit dels nous plantejaments del marc educatiu comú EDvolució de la UPF, que aposta per la incorporació d’espais diversos potenciadors d’aprenentatges, individuals i col·lectius, i de processos d’investigació, creació i experimentació, que siguin flexibles i adaptables.

04. Educació de qualitat
09. Indústria, innovació i infraestructures