Vés enrere La càtedra Eugin-UPF lliura el 1r premi al millor TFG a Carla Aranda pel TFG que estudia les vies per atacar el càncer de mama amb pitjor pronòstic

Per tal de promoure les vocacions científiques i l’excel·lència, la càtedra Eugin-UPF convoca el Premi Càtedra Eugin-UPF als millors treballs que tenen com a objectiu aprofundir en els camps de la reproducció, la biologia del desenvolupament i la genètica.

17.11.2022

La càtedra Eugin-UPF de Reproducció Humana Assistida ha atorgat el primer premi al millor Treball de Fi de Grau (TFG) en Biologia Humana de la UPF en els camps de la reproducció assistida, la biologia del desenvolupament i la genètica a l'estudiant Carla Aranda, pel TFG titulat “Chromatin-bound IMPDH2 as a contributor to DNA damage response in triple-negative breast cancer”, en què ha participat en un projecte de recerca adreçat a trobar possibles vies per atacar el tipus de càncer de mama que té pitjor pronòstic.

El segon premi ha estat concedit a Anna Castellet, pel TFG titulat “Impact of menstrual cycle phases in the relation between steroid hormones and sleep quality”, que recull la seva recerca sobre com les oscil·lacions hormonals al llarg del cicle menstrual poden influir en la qualitat del son de les dones.

Finalment, el tercer premi ha estat per a Carla Brujas, pel seu treball de recerca titulat “Deciphering the role of gdf6a on hematopoietic stem cell development in the zebrafish embryo”, en què tracta sobre com les cèl·lules mare es diferencien en les cèl·lules sanguínies.

En aquest sentit, Rafael Fraile, CEO de Eugin España, ha subratllat “la importància de donar suport, sobretot en aquests moments, als nous talents i a la ciència, amb la finalitat de buscar solucions als reptes que se'ns plantegen en el camp de la biologia humana”.

Per la seva part, Francesc Calafell, codirector de la càtedra i professor de la UPF, ha destacat “el paper fonamental de la càtedra Eugin-UPF en la formació dels estudiants, així com en el suport i posicionament dels seus treballs en una aposta clara per al futur de la recerca”.

Paco Muñoz, vicedegà del grau en Biologia Humana de la UPF, remarca “totes les activitats que la càtedra realitza, des del foment de l'esperit científic fins al disseny de projectes que puguin aportar coneixements pràctics a la societat”.

Premi càtedra Eugin-UPF al millor TFG

Sobre la càtedra Eugin-UPF

Amb l'objectiu d'estrènyer llaços entre Eugin i la UPF, al desembre del 2019 va néixer la càtedra Eugin-UPF de Reproducció Humana Assistida per fomentar la difusió dels coneixements i la recerca.

Les actuacions que duu a terme la càtedra en termes de recerca inclouen la definició i el desenvolupament de línies de recerca, l'impuls de tesis doctorals conjuntes i la cooperació en l'obtenció de projectes.

Quant a la transferència de coneixement, s’organitzen jornades d'exposició i divulgació, s’industrialitzen els resultats de recerca en línies comercials, s’impulsen les publicacions de recerca i la transferència de coneixement entre les àrees de recerca i l'explotació industrial.

Finalment, entre les activitats de formació destaquen la creació de beques pre- i postdoctorals; els premis a projectes de fi de grau, treballs o altres concursos; els plans de pràctiques en empreses; la cooperació en el disseny i la impartició d'assignatures, així com activitats de divulgació sobre reproducció destinades al públic en general.

03. Salut i benestar

Notícia publicada per: