Vés enrere L’INPUT 2022 aterra a Barcelona: 59 televisions públiques d’àmbit mundial presenten els programes més innovadors

Set produccions de TV3, TVE i Betevé han estat seleccionades per presentar els seus programes davant l’audiència internacional de l’INPUT 2022. Una seixantena de televisions públiques de 28 països presentaran un total de 85 programes televisius de les cadenes públiques d’àmbit mundial de diferents formats L’INPUT 2022, organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya i la UPF, compta amb la col·laboració de l’ICEC del Dep, l’Ajuntament de Barcelona, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Corporación de Radio y Televisión Española,

06.05.2022

El Clúster Audiovisual de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra impulsen la 44a edició de l’INPUT 2022, la conferència anual que reuneix els professionals de les televisions públiques d’arreu del món per debatre sobre els reptes i el futur de la televisió pública.

Del 10 al 13 de maig, professionals de 59 televisions públiques de 28 països, amb representació de tots els continents, presentaran els formats televisius més destacats i innovadors, al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra. Durant quatre dies es mostraran 85 programes televisius de diferents formats dels 190 inscrits.

Jordi Balló: "L'INPUT 2022 significa en primer lloc un acte de resistència, de comprovar que no s'ha suspès la creació de programes capaços de generar models i formats a partir de la seva singularitat"

Entre les cadenes seleccionades es troben les televisions públiques catalanes i espanyoles amb una representació de set produccions de TV3, TVE i Betevé.

L’acte inaugural de l’INPUT 2022 se celebrarà el dilluns 9 de maig a les 19.30 h en format còctel, a la Plaça Gutenberg del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra i comptarà amb la presència de representants de l'Ajuntament de Barcelona i de l'Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya; Judy Tam, presidenta de l’INPUT; Jordi Balló, president de l’INPUT Barcelona i Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya. També hi assistiran els representants de les televisions públiques d’arreu del món.

Jordi Balló, president de l’INPUT Barcelona i director del Departament de Comunicació de la UPF, assegura que “Aquest retrobament de l’'INPUT després de dos anys de suspensió forçada és més que una celebració. Significa en primer lloc un acte de resistència, de comprovar que no s'ha suspès la creació de programes capaços de generar models i formats a partir de la seva singularitat, i que aquests programes seleccionats continuen ocupant una centralitat creativa que marca les tendències de la producció televisiva i la seva transferència amb les altres pantalles”.  I afegeix: “Però també és un acte de responsabilitat i lleialtat al projecte INPUT, després d'haver interromput el flux natural d'edicions a causa de la pandèmia per tal de salvaguardar el diàleg presencial, i així ratificar que és en les ponències, en els debats, en els cercles d'opinió i intercanvi, on sorgeix la possibilitat de transmissió, crítica, millora i reconeixement col·lectiu del valor de les idees originals”.

Una organització reflex del talent de l’audiovisual i el servei públic

L’INPUT 2022, organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra, compta amb la col·laboració de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i la Corporación de Radio y Televisión Española (Corporación RTVE).

Segons Jordi Balló, “El fet que aquest INPUT 2022 estigui organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya i la UPF ens permet entendre el grau de complexitat i riquesa que suposa vincular allò que representen aquestes institucions: la transmissió del talent en relació als professionals i empreses del sector audiovisual amb l'objectiu fonamental de preservar el sentit de servei públic.”

De la mateixa manera, “la col·laboració de les institucions culturals en el suport econòmic i organitzatiu a aquest esdeveniment reafirma el reconeixement al més valuós de l’INPUT: ser un espai de llibertat per a la creació independent i també per a les línies més arriscades de la programació televisiva”, conclou Jordi Balló.

Sessió especial “Reporting on a war: war in Ukraine”

El Clúster Audiovisual de Catalunya organitza el dijous 12 de maig a les 19.00 h una taula rodona amb tres periodistes corresponsals que han realitzat la cobertura de la guerra d’Ucraïna. Quins són els reptes del cos de premsa? Com s'aborda la comprovació dels fets, l'exactitud o la parcialitat política quan s'està sota amenaça? Quines imatges s'han de mostrar? A quines víctimes o testimonis cal dirigir-se i entrevistar? Com es decideix què s’ha d’emetre? On es posa el límit?

Ponents: Mykola Chernotytskyi (CEO de Suspilne, Televisió Pública Ucraïnesa), Manel Alías (corresponsal a Rússia, Síria i Ucraïna, Televisió de Catalunya), Raquel González (corresponsal a Ucraïna, Argelia i Aràbia Saudita, Televisió Espanyola), Antti Kuronen (corresponsal a Ucraïna, Síria i Orient Mitjà, Yle Finlàndia), Matilde Kimer (corresponsal a Ucraïna, Rússia, Europa de l'Est i Àsia Central, DR Dinamarca) i Alex Shprintsen (productor de documentals, CBC Canadà).  Moderador: Sergi Vicente (director de Betevé).

Tràiler de la sessió

Dijous 12 de maig a les 19.00 h a l’auditori del campus del Poblenou, UPF. Sessió oberta a no acreditats.

Descarregar dossier de premsa

Descarregar horaris de les sessions de l’INPUT 2022