Vés enrere L’INPUT 2022 reuneix a Barcelona 59 televisions públiques que mostraran el talent i els programes més innovadors de les cadenes públiques d’àmbit mundial

Organitzat pel Clúster Audiovisual de Catalunya i la UPF, tindrà lloc del 10 al 13 de maig en diferents espais de la Universitat. Compta amb la col·laboració de l’Institut Català de les Empreses Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Corporación de Radio y Televisión Española.

07.04.2022

El Clúster Audiovisual de Catalunya i la Universitat Pompeu Fabra impulsen la 44a edició de l’INPUT 2022, la conferència anual que reuneix els professionals de les televisions públiques d’arreu del món per debatre sobre els reptes i el futur de la televisió pública. Del 10 al 13 de maig, professionals de 59 televisions públiques de 28 països, amb representació de tots els continents, presentaran els formats televisius més destacats i innovadors, al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra.

L’INPUT (International Public Television Screening Conference), que cada any té lloc a una ciutat del món diferent, enguany ha escollit Barcelona per celebrar la nova edició. L’audiovisual català  ha tingut una forta presència al llarg de la trajectòria de l’INPUT amb la participació i implicació de professionals catalans des dels seus inicis. La celebració del congrés a casa nostra compta amb la col·laboració de l’Institut Català de les Empreses Culturals del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Corporación de Radio y Televisión Española.

Professionals de 59 televisions públiques de 28 països, amb representació de tots els continents, presentaran els formats televisius més destacats i innovadors, al campus del Poblenou de la UPF

L’INPUT 2022 posa el focus en explicar històries amb interès públic i mostrarà el talent, els programes i projectes innovadors en nous formats, ficció, entreteniment i comèdia en temps de crisi. La conferència oferirà respostes a un repte que afecta a tota la societat: “Com ho fan les cadenes públiques de tot el món per a continuar sent rellevants per a la seva audiència?”

Durant una setmana, es mostraran 85 programes televisius de diferents formats dels 190 presentats. Entre les cadenes seleccionades es troben les televisions públiques catalanes i espanyoles amb una representació de set produccions de TV3, TVE i Betevé:  El programa “Per què volen els avions”, el capítol del fenomen televisiu “Crims de la Guàrdia Urbana” i el documental “La Gemma té un pla” de TV3; les sèries “Yrreal”, “Sequía” i la sèrie d’animació “Mironins” de TVE; i “Oh my goig!”, el programa sobre sexualitat de Betevé són els formats que es presentaran a l’INPUT 2022.

El paper fonamental de les televisions públiques

L’INPUT 2022 cobra més sentit que mai en un moment en què el paper de les televisions públiques és essencial. En un context on la digitalització, les xarxes socials i les plataformes de stream han canviat la forma de comunicar-nos, les televisions públiques afronten majors reptes a la vegada que tenen noves oportunitats per incorporar creativitat i innovació als seus formats.

El sistema de radiodifusió pública està directament relacionat amb les necessitats democràtiques, socials i culturals de cada societat, i amb la necessitat de preservar el pluralisme dels mitjans de comunicació. En un context social convuls entre invasions militars, guerres, crisis sanitàries i econòmiques la informació de rigor i veraç és clau, i en aquest sentit la mirada de les cadenes públiques és indiscutible.

Edició INPUT 2022 Barcelona

Els assistents a l’INPUT gaudiran del visionat dels programes televisius més destacats i podran assistir als debats, taules rodones i conferències que oferiran els professionals amb l’objectiu de reflexionar sobre els nous formats dels programes de les televisions públiques. Hi haurà habilitades tres sales de projeccions simultànies per assistir a un total de 86 produccions i cada dia es realitzarà un fòrum de debat per compartir les reflexions i opinions dels assistents.

La UPF acull l'Arxiu INPUT, que reuneix les més de 3000 còpies de tots els programes projectats a les conferències INPUT des de la seva primera edició el 1978

La Universitat Pompeu Fabra de Barcelona acull l'Arxiu INPUT, que reuneix les més de 3000 còpies de tots els programes projectats a les conferències INPUT des de la seva primera edició el 1978. En aquesta edició, els assistents podran consultar una selecció d'alguns programes representatius d’aquest arxiu a la biblioteca del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra.

MINIPUT 2022

Des del 1994 l’INPUT ha estat present a Barcelona amb la celebració del MINIPUT, la mostra anual dels millors programes que passen cada any per l'INPUT. El 26 de novembre al CCCB es celebrarà la 28a edició del MINIPUT que mostrarà els millors programes de l'INPUT 2022. El MINIPUT, seguint la mateixa filosofia, esperit i estructura que l'INPUT, concentra la seva programació en una jornada maratoniana de 12 hores on es presenten de 12 a 14 programes, a més de sessions especials sobre programació local.

04. Educació de qualitat
09. Indústria, innovació i infraestructures