Vés enrere Oberta la convocatòria “En residència a l’àrea Tallers” del curs 2022-2023

Oberta la convocatòria “En residència a l’àrea Tallers” del curs 2022-2023

A través d’aquesta iniciativa es busquen projectes que fomentin la interacció interna i la creació de sinergies a la comunitat universitària per tal de convertir l’Àrea Tallers en un espai neuràlgic i transversal dedicat a la gestió del coneixement i a la producció cultural. Es poden presentar sol·licituds fins al 28 de juny.

04.04.2022

Des d’avui, 4 d’abril, i fins al 28 de juny s’obre el termini per presentar sol·licituds a la tercera convocatòria “En residència a l’àrea Tallers” del curs 2022-2023. L’objectiu d’aquesta iniciativa és convertir l’Àrea Tallers del campus del Poblenou en un espai neuràlgic i transversal dedicat a la gestió del coneixement i a la producció cultural.

La transformació de l’Àrea Taller es va fer d’acord als principis i objectius del model EDvolució. Tanmateix, aquest any es posaran al centre iniciatives properes a les indústries culturals, artístiques i socials per tal de reforçar la transferència de coneixement en aquests àmbits.

Aquest any es posaran al centre iniciatives properes a les indústries culturals, artístiques i socials per tal de reforçar la transferència de coneixement en aquests àmbits

La convocatòria està oberta,  prioritàriament, a totes les persones que tenen o han tingut un vincle amb la UPF; així com antics alumnes de grau, de postgrau, de màster, de doctorat; estudiants en actiu... Es dirigeix a agents creadors i socials, investigadors o emprenedors amb projectes dels àmbits de la innovació cultural, social o artística d’aplicació pràctica.

Les sol·licituds poden presentar-se individualment o col·lectivament i no és necessari que totes les persones que formen part de l'equip tinguin o hagin tingut vinculació amb la Universitat Pompeu Fabra. Es preveu acollir sis projectes simultàniament.

Una zona de cotreball i creuament d’experiències

El punt neuràlgic de la nova àrea Tallers és la zona de cotreball, concebuda com un espai de creuament d’experiències, que integra diversos sectors de caràcter multidisciplinari. Per això, s’hi van establir una sèrie d’espais amb autonomia, pensades per acollir-hi persones o grups que tinguin un projecte dels àmbits de la innovació cultural, social o artística amb caràcter d’aplicació pràctica i que vulguin desenvolupar-lo durant deu mesos i mig, prorrogables deu mesos i mig més.

La residència és més que un espai: la Universitat ofereix, també, mentories i acompanyament per dinamitzar i impulsar el projecte i crear ponts amb la comunitat universitària i amb la societat en general.

Amb aquesta convocatòria, es posarà a l’abast de les persones i col·lectius residents un espai de treball adequat i singularitzat, però en contacte amb la resta de projectes participants, accés a les instal·lacions del campus del Poblenou així com als serveis de la Biblioteca i el préstec audiovisual. La residència, però, és més que un espai: la Universitat ofereix, també, mentories i acompanyament per dinamitzar i impulsar el projecte i crear ponts amb la comunitat universitària i amb la societat en general.

Projectes de la convocatòria 2021-2022

La convocatòria “En residència a l’àrea Tallers” del curs 2021-2022 va seleccionar set projectes, amb caràcter d'aplicació pràctica, que es troben actualment a l'Àrea Tallers. Per seleccionar-los, se’n va valorar la seva transversalitat, interdisciplinarietat, viabilitat, i capacitat per interactuar amb altres iniciatives.

Els projectes que actualment resideixen a l’àrea Tallers son: Economedia, projecte transmèdia amb la missió d’elaborar contingut audiovisual divulgatiu en els camps d'economia i societat, Expai, que amb l'objectiu que la intel·ligència artificial sigui explicable, justa i segura, està desenvolupant una eina visual, gràfica i senzilla d'utilitzar que permeti a les empreses entendre millor el funcionament dels seus processos analítics, GoGreen, app tokenizada (reemplaça dades sensibles per un codi únic identificatiu) per fomentar l'ús de les infraestructures sostenibles, Good Luck, simulador d’entrevistes en línia, professionals i personalitzades mitjançant intel·ligència artificial en format videotrucada o xat, Nelumbo, projecte de desenvolupament d'un videojoc de narrativa emergent, fruit d'un treball de fi de grau (TFG) de Comunicació Audiovisual, en col·laboració amb Enginyeria en Informàtica, Weimar, la fi de les certeses, projecte de divulgació científica i cultural que utilitza l’art com a element comunicatiu central i Distàncies, projecte transversal de conscienciació social i pedagògica on es treballen en diferents sectors de la societat les temàtiques que construeixen el documental que estan realitzant.

Per a més informació

Notícia publicada per: