Vés enrere Set spin-offs presenten els seus projectes d’avantguarda al Fòrum d’Inversió Seed Deep Tech Barcelona

La jornada va posar en contacte companyies emergents de base tecnològica provinents d’universitats i centres de recerca catalans amb inversors. La spin-off de la UPF Lucid Technologies hi va presentar el seu producte TONEO, que corregeix els colors dels vídeos en temps real.

15.10.2021

Set empreses spin-off provinents d’universitats i centres de recerca catalans van presentar els seus projectes davant representants de l’ecosistema inversor al Fòrum d’Inversió Seed Deep Tech Barcelona, celebrat aquest 13 d'octubre a la seu d’Esade. La jornada, organitzada per Barcelona Activa, UPF, UB, UAB, UPC i UOC, amb la col·laboració d’Esade BAN, va posar en contacte companyies emergents de l’àmbit deep tech en etapes pre-seed i seed amb business angels, entitats de capital risc i corporacions.

Les empreses deep tech, que ofereixen solucions basades en innovacions científico-tecnològiques, solen necessitar períodes de desenvolupament i inversions superiors a la resta d’startups per arribar al mercat. Per això, la iniciativa buscava incentivar la viabilitat d’aquests projectes apropant-los als inversors.

Les spin-offs participants van presentar projectes vinculats al sector audiovisual, la intel·ligència artificial, el big data, la nanotecnologia i la visió per computació aplicats al sector de l’energia, la nutrició, la indústria i l’agroalimentació.

“És molt important que donem tot el suport possible a aquestes empreses perquè necessiten un gran impuls per desenvolupar les seves propostes i tenen potencial per aportar al mercat tecnologies diferencials, que poden enfortir la competitivitat del teixit productiu”, valora la vicerectora de Transferència del Coneixement de la UPF, Eulàlia de Nadal.

TONEO, la proposta de Lucid Technologies per als creadors audiovisuals

La spin-off de la UPF Lucid Technologies, dedicada a desenvolupar solucions d’imatge per al sector audiovisual, va ser un dels projectes participants al Fòrum d’Inversió Seed Deep Tech Barcelona. L’empresa va presentar el producte TONEO, un software de visió computacional que ajuda a corregir automàticament els colors dels vídeos en temps real.

"Volem portar la màgia dels colors de Hollywood a tots els creadors de continguts audiovisuals”

Aquesta eina permet fer més senzilla i eficient la tasca de correcció dels colors, que habitualment requereix de molta dedicació per part de professionals qualificats. “Amb TONEO volem portar la màgia dels colors de Hollywood a tots els creadors de continguts audiovisuals”, resumeix el responsable de marketing de l’empresa, Jordi J. Recort.

El representant de Lucid Technologies fa una valoració “molt positiva” de la jornada: “el projecte va generar interès i vam fer diversos contactes amb perfils molt variats, com ara petits inversors, assessors d’startups i inversors corporatius”, revela.

La resta de spin-offs participants en la jornada van ser les següents:

Cooling Photonics (Institut Català de Nanociència i Nanotecnologia - ICN2): ofereix solucions de refrigeració passiva que redueixen el consum d'energia, amb zero emissions de carboni i disminuint els costos operatius.

Process Talks (UPC): acompanya la transformació digital de les pimes automatitzant i simplificant els processos operatius a partir de tecnologies de processament de llenguatge natural i d’aprenentatge màquina.

Aigecko (UB): facilita el reconeixement dels nutrients de qualsevol àpat a través d'una fotografia feta amb el mòbil, gràcies a tecnologia d’intel·ligència artificial amb computació visual i aprenentatge profund.

Mapsi Photonics (UPC): detecta gasos bioquímics mitjançant una plataforma patentada de silici exclusiva, treballada a través d’una tecnologia de fotònica infraroja amb filtres altament selectius. Permet controlar la qualitat de l’aire a espais interiors amb sensors òptics.

Qbeast (Barcelona Supercomputing Center - BSC): permet a les empreses fer una anàlisi de dades més ràpida i econòmica. A través d’una tecnologia d’emmagatzematge de dades amb un enfocament innovador que analitza només aquelles considerades imprescindibles.

ColorSensing (UB): ofereix una solució de embalatge intel·ligent per ajudar als fabricants a reduir el malbaratament alimentari i, alhora, assegurar la qualitat dels aliments envasats.

El paper de les corporacions

Els participants de la taula rodona Albert Domingo, Jordi Marin i Ricardo Baeza-Yates.A més, la jornada va comptar amb una taula rodona dedicada al paper de les corporacions en el sistema deep tech. Ricardo Baeza-Yates, director d’investigació de l’Institut d’IA Experiencial de Northeastern University, va subratllar durant la seva intervenció “la importància de tenir una estratègia amb mirada cap al futur” pel que fa als ecosistemes deep tech. Per la seva banda Jordi Marin, director general de l’Associació d’Empreses Consultores de Catalunya, va afegir que “en aquests projectes a llarg termini s’hi troba la base competitiva del demà”.

L’encarregat de moderar la taula va ser Albert Domingo, director de tecnologies i àrees digitals d’UPF Ventures i coordinador d’emprenedoria de la Unitat d'Innovació – UPF Business Shuttle.