Vés enrere La UPF mostrarà la seva capacitat innovadora a la fira 4YFN

La UPF mostrarà la seva capacitat innovadora a la fira 4YFN

La Universitat presentarà diferents projectes de R+D, spin-offs i startups en aquesta trobada internacional en l’àmbit de l’emprenedoria que es durà a terme a Barcelona entre el 28 de juny i l’1 de juliol

21.06.2021

La UPF presentarà a la fira sobre emprenedoria 4 Years From Now (4YFN) la seva capacitat d’innovació: mostrarà diferents projectes de R+D, spin-offs i startups creats a la Universitat en aquest esdeveniment que es durà a terme a la Fira Gran Via de Barcelona entre el 28 de juny i l’1 de juliol.

4YFN és una trobada organitzada per l’associació d’empreses de telefonia GSMA en el marc del Mobile World Congress (MWC). La fira promou les connexions entre startups, inversors, empreses i institucions per impulsar noves idees de negoci i afavorir el creixement dels ecosistemes innovadors.

“Volem aprofitar la nostra presència al 4YFN per donar visibilitat als projectes innovadors sorgits a la nostra comunitat i, alhora, establir vincles amb altres actors per tal d’explorar vies de col·laboració i atreure inversions”, explica la vicerectora de Transferència del Coneixement de la UPF, Eulàlia de Nadal.

“Volem aprofitar la nostra presència al 4YFN per donar visibilitat als projectes innovadors sorgits a la nostra comunitat i, alhora, establir vincles amb altres actors per tal d’explorar vies de col·laboració i atreure inversions”

El rector de la UPF, Oriol Amat, visitarà el 4YFN el dia 28 de juny. D’altra banda, una de les spin-offs presents a la fira, l’empresa LUCID technology, participarà també en el Barcelona Deep Tech Startup Demoday, una trobada organitzada per Barcelona Activa que tindrà lloc el dia 29 de juny on diferents empreses sorgides a universitats catalanes presentaran els seus projectes davant d’inversors, entitats de capital risc i corporacions.

L’estand de la UPF (situat al Hall 2, posició 2G7A) disposarà de diversos espais on els visitants podran conèixer la cartera de coneixements i tecnologies de la Universitat i els següents projectes de R+D:

• OrganAId: és una iniciativa impulsada des de l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE, UPF-CSIC) i desenvolupada en col·laboració amb el CNAG-CRG que treballa en solucions de medicina personalitzada aplicada a malalties del neurodesenvolupament. Per fer-ho, utilitzen organoides (reproduccions en miniatura d’òrgans humans) i eines d’anàlisi d’imatge basades en intel·ligència artificial.
  • TELMI-SkyNote: es tracta d’un sistema intel·ligent per a l'aprenentatge de música basat en tècniques d'anàlisi d'àudio i intel·ligència artificial d'última generació que proporciona retroalimentació en temps real sobre el so i els gestos dels estudiants de música.

Tots dos projectes tenen l’objectiu de constituir-se en breu en empreses. La UPF també mostrarà dues companyies spin-off, creades per portar al mercat tecnologies i coneixements generats a la Universitat. Són aquestes:

• Integra Therapeutics: és una companyia creada per desenvolupar eines d’edició gènica amb aplicació a la pràctica clínica. La seva tecnologia permet modificar el genoma dels pacients per fer front a malalties d’origen genètic i a alguns càncers.
  • LUCID technology: aquesta empresa es dedica a desenvolupar, fabricar i comercialitzar solucions software i hardware per al tractament de senyals d'imatge de la indústria audiovisual i de l’entreteniment.

Finalment, l’estand comptarà amb espais per a les següents startups impulsades per membres de la comunitat universitària amb el suport de la UPF:

• Ethical Time: ha creat una comunitat de moda ètica i sostenible amb més de 150 marques i un sistema de verificació de les pràctiques socials i mediambientals de les empreses anomenat Real Sustainable Fashion.
  • EXPAI: ofereixen una solució que permet explicar els models d’intel·ligència artificial, de manera que poden incrementar-ne l'eficiència i identificar possibles biaixos, augmentant la confiança dels usuaris en el seu ús.
  • LocalProductos: és un mercat en línia que neix amb l’objectiu de donar suport a marques locals, artesans i comerços de proximitat de tot el territori espanyol.
  • MASKIN: aquest projecte ha creat una mascareta transparent amb una pantalla que té propietats antimicrobianes i anti-baf i permet que es vegi la boca de qui la porta.
  • MyRealFood: és una aplicació mòbil que permet als seus usuaris saber si un producte és saludable, seguir plans d'alimentació amb receptes i compartir les seves experiències amb la comunitat.
  • Onetap: ofereix experiències interactives i gamificades per als assistents d'espais i actes culturals a través de web apps.

Tots els projectes de la UPF que participaran al 4YFN estan en procés de cerca d’inversió per impulsar el seu creixement.

Notícia publicada per:

Oficina de Comunicació