Vés enrere Dos projectes d’estudiants de la UPF participen en el certamen internacional d’emprenedoria Hult Prize

Aquest competició internacional per a universitaris emprenedors ofereix accés a una acceleradora de negocis i un milió de dòlars d’inversió

29.03.2021

Dos equips formats per estudiants de la UPF participen en l’edició d’enguany del Hult Prize, un dels premis més prestigiosos del món en l’àmbit de l’emprenedoria social. El certamen, adreçat a estudiants universitaris de tot el món, ofereix als projectes seleccionats l’accés a una acceleradora d’empreses i un milió de dòlars d’inversió a la proposta que aconsegueixi la victòria final.

Aquesta iniciativa, organitzada per l’escola de negocis Hult International Business School en col·laboració amb la Fundació de les Nacions Unides, fa cada any una crida als universitaris emprenedors perquè hi presentin idees de negoci amb potencial per solucionar problemes globals. La convocatòria del 2021 està centrada en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU relacionats amb l’alimentació.

Les dues propostes dels estudiants de la UPF han obtingut l’accés a la primera ronda del certamen per vies diferents: el projecte Food to Feed (F2F) va ser l’escollit en el procés de selecció d’idees que va organitzar dins la Universitat l’organització estudiantil UPF Entrepreneurship Society, mentre que el projecte FoodSprint ha estat seleccionat per la pròpia organització del premi.

F2F

L’equip impulsor del projecte F2F està format pels estudiants d’Administració i Direcció d'Empreses Aaron Fernández i Marc Caballero i per l’alumna d’Economia Cristina Prat. La seva idea consisteix en utilitzar els excedents de fruites, verdures i fruits secs dels centres de distribució per processar-los i fer barretes nutritives. Aquests emprenedors tenen l’objectiu de distribuir els seus productes en dues línies: una es posarà en venda al mercat convencional i generarà els beneficis per fer possible l’altra, que servirà per alimentar persones en situació de desnutrició o pobresa en col·laboració amb ONGs i administracions públiques.

FoodSprint

Els integrants de l’equip FoodSprint són els estudiants d’Administració i Direcció d'Empreses Albert Beltran, David de Francisco i Marc Moles i l’alumne de d’ADE i Economia Guillem López. La seva proposta és aprofitar els excedents de fruites i verdures de segona categoria (aquelles que no compleixen els requisits estètics del mercat tot i tenir la mateixa qualitat) per deshidratar-les mitjançant un procés conegut com a liofilització, que n’allarga la vida útil tot preservant-ne les propietats. Així, planegen proveir les empreses que elaboren productes com ara menjars instantanis, brous, purés, cereals, snacks, aliments per a mascotes i també productes cosmètics.

La competició

Tots dos equips hauran de defensar els seus projectes en dues de les 120 competicions d’idees de negoci que organitzarà el Hult Prize arreu del món properament: FoodSprint ho farà a la de Dubai el 30 de març, i F2F a la de Bremen (Alemanya) el 28 d’abril (ambdues es disputaran en línia, degut a la pandèmia).

La proposta guanyadora de cada trobada accedirà a l’acceleradora de negocis Hult Castle, al Regne Unit. A més, tots els projectes seleccionats obtindran una plaça per disputar la final mundial del certamen, que es durà a terme a la seu de les Nacions Unides, a Nova York, on optaran al premi d’un milió d’euros.