Vés enrere La UPF renova la seva Comissió Assessora d'Innovació

La UPF renova la seva Comissió Assessora d'Innovació

Aquest òrgan aporta recomanacions i propostes sobre innovació i transferència de tecnologia i coneixement

08.02.2021

La UPF ha renovat recentment la composició de la seva Comissió Assessora d'Innovació, encarregada d’aportar recomanacions i propostes relacionades amb la innovació i la transferència de les tecnologies i coneixements generats a la Universitat. La renovació ha afectat tant les dues vocalies de la Comissió  designades pel Consell Social com  les vocalies designades pel rector, aquestes a proposta de la Comissió de Recerca de la UPF.

La Comissió Assessora d'Innovació és un òrgan consultiu que es pot pronunciar sobre qualsevol aspecte relacionat amb innovació i la transferència de coneixement i tecnologia: des de l'estratègia i la política institucional en aquest àmbit fins a actuacions concretes, com per exemple la creació d’empreses spin-off, l'eventual participació accionarial de la UPF i altres aspectes relacionats.

Els set membres nomenats recentment són els següents:

• Dues persones expertes externes designades pel Consell Social:
  • Dues persones expertes externes a la Universitat, designades pel rector a proposta de la Comissió de Recerca:
  • Tres membres del professorat de la UPF designats pel rector a proposta de la Comissió de Recerca:
    • Juana Díez, professora del departament de Ciències Experimentals i de la Salut.
    • Àngel Lozano, professor del departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
    • Helena Ramalhinho, professora del departament d'Economia i Empresa.

Completen l’òrgan les tres persones que en formen part pel seu càrrec:

• El vicerector per a projectes en l'àmbit de la recerca, Enric Vallduví, que la presideix.
  • El vicegerent de l’àrea de Recerca i Innovació, Josep Jofre.
  • La cap de la Unitat d'Innovació - UPF Business Shuttle, Ana Sagardoy, que n'exerceix la secretaria.

Les persones que formen part de la Comissió aporten un conjunt de visions complementàries, basades en la seva experiència en diferents camps de la recerca i la transferència, la identificació i valorització de resultats i la innovació en l’àmbit empresarial.

“La Comissió Assessora d'Innovació, per la seva composició, contribueix a una millor inserció de la UPF en el seu entorn i ens ajuda a prendre decisions fonamentades en l’àmbit de la innovació i la transferència de coneixement i tecnologia. Al llarg dels darrers anys s’ha comprovat que les aportacions dels membres de la Comissió són enormement valuoses per a la Universitat i estic convençut que això s’ha reflectit en els resultats”, diu el vicerector per a projectes en l'àmbit de la recerca de la UPF, Enric Vallduví. “Com a institució, estem agraïts i ens considerem afortunats, tant d’haver pogut tenir a bord les persones que han format part de la Comissió fins ara com de poder comptar amb les persones que els agafen el relleu”, afegeix.